Jag har reagerat på all denna reklam om att köpa snöslungor och elverk. "Elverk i lager" har väl dykt upp hela veckan nu.

Priserna verkar vara helt normala, ingen ökning.

Är det verkligen ingen utlösande faktor med detta väder? Är det fel månad och folk inte gör sig råd? Har man inte kunnat beställa, leverera eller kommit till butikerna ens kanske?

Jag beställde faktiskt en slunga bara ändå igår, skottar med fyrhjuling och traktorer på gården men det "kan vara bra att ha" och underlättar att kunna köra alldeles emot fasader och annat.

Varje återförsäljare av Huskvarna hade exempelvis "I lager, 5-7 dagar leverans"
Så frågan är om det verkligen finns i lager eller om man skriver sådär och sen är det ändå tomt centralt.

Hur har ni upplevt tillgång på säsongsprylar när det är mycket snö mm?

Minns när det var rejält snöväder sist och då fanns det inte en spade att få tag på och ställde man inte in dem så stals de i kvarteren.

Har vi preppat tillräckligt så det inte blir sånt tryck längre?

• Gilla
z_bumbi
  • Laddar…
Jag tror man passar på att få så mycket sålt som möjligt helt enkelt.
"5-7 dagars leverans" pekar väl på att det finns på något centrallager.

• Gilla
Jansson69
  • Laddar…
För några år sedan när det kom så här mkt snö (Det kan lätt vara 10 år sedan men ändå) fanns det ju inte en pinal att köpa och snöslungor stals friskt. Så antingen har folk köpt på sig allt de behöver eller så har handeln börjat hålla lite vinterprylar på lager igen.

Nu är kanske inte det här forumet representativt för befolkningen i stort men det låter ju ändå som att många har blivit lite mer krismedvetna och har både vevradio (förlåt, mitt absoluta hatobjekt av alla bra att ha saker) och elverk hemma.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.