Hej på er, god fortsättning.

Rörmokaren installerade ovan nämnda blandare som jag köpte på Bauhaus för några veckor sedan.
Första duschen blev inte en kalldusch (trumvirvel) utan ett skållande helvete. När jag läser manualen står det att jag ska lossa termostat vreden och vrida motsols för kallare.
Det roliga är att antingen är det hårfint justerat, eller så är det jag som är bakvänt, för jag kan inte finna 38 grader någonstans. Det är antingen eller.

Tips på en torsdagkväll tas tacksamt emot innan jag slänger ut skiten.

Jag vet att det säkert är en kvickfix, men jag ser mig än en gång prata med kundtjänst på Bauhaus. Jag duschar hellre skållhett än talar med dem 😂

Kalibrera är inte en synonym för justera.

Om varm och kallvattenledningarna är förväxlade så blir det antingen hett eller kallt.

• Gilla
michfris
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:

Om varm och kallvattenledningarna är förväxlade så blir det antingen hett eller kallt.
Tack för svar, manualen specificerade ”kalibrera”, men jag instämmer med dig.
Jag ska gå ner och ta en titt hur det är kopplat, låter rimligt när du säger det 🫣

D Daniel 109 skrev:

Hej Daniel,
Ville bara återkoppla och säga att du hade rätt; kall och varmvatten är förväxlade, så det blir att ringa rörisen en gång till 😖
Man tänker ju att rörmokaren själva testar tryck och temperatur innan de avslutar för dagen, egenkontroll?

Gott nytt år!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.