Hur justerar man dörren den har hängt och slår i nedre delen av tröskeln när den är stängd så är låset i mitten svårt att låsa man måste lyfta handtaget.
Polislåset går dock bra att låsa.
Är rätt att det blir fel om jag skruvar på fel skruvar och står där och inte kan låsa alls.
Är rätt att det blir fel om jag skruvar på fel skruvar och står där och inte kan låsa alls.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
det är tappbärande gångjärn du har då kan man ev höja dörrbladet 1-2mm om plats finns mellan dörrblad och karm om inte det hjälper får man knäcka översta gångjärnet lite
eftersom det är en tung säkerhetsdörr så bör man nog vara 2 st om jobbet för säkerhetsskull
filmen visar lite hur man gör med justerbrickor
eftersom det är en tung säkerhetsdörr så bör man nog vara 2 st om jobbet för säkerhetsskull
filmen visar lite hur man gör med justerbrickor
Nu har jag två olka bud här, en är att lyfta dörren och föra in en bricka.
Den andra att ta bort ett täcklock och skuva en justerskruv det senare låter enklare och smidigare.
Är täcklocket den övre delen?
Den andra att ta bort ett täcklock och skuva en justerskruv det senare låter enklare och smidigare.
Är täcklocket den övre delen?
Jag har samma problem med min ytterdörr, där ligger problemet tyvärr i att karmens bultar börjat släppa...A A-Man_08 skrev:Hur justerar man dörren den har hängt och slår i nedre delen av tröskeln när den är stängd så är låset i mitten svårt att låsa man måste lyfta handtaget.
[bild][bild][bild]
[video]
Sjukt störigt, får typ kladda i lite ankarmassa
Produkter som diskuteras: "ankarmassa"
Ankarmassa R-KEM-II 300 ml FAST
Tvåkomponents polyesterankarmassa
232 kr inkl moms
Läs mer
Besserwisser
· östergötland
· 2 767 inlägg
Besserwisser