Ska lägga klinker i mitt dubbelgarage och fick rådet att använda flytfix pga stora plattor men jag ahr aldrig använt detta förrut och snickarna sa att det skulle vara plant under.
Hur plant måste det vara? kan man bygga upp 6-7 mm om det skulle vara ojämt på betongen?
 
ju jämnare desto bättre blir slutresultatet, 6-7mm då blir det garanterat problem.
Flytspackla eller handspackla ut svackor
 
Jag har byggt upp med fix vid ojämnheter utan problem, gick snabbare än hålla på flytspackla.
 
Va det med flytfix då?
 
Risken med att bygga tjocka lager i ett svep är att fixet kan separera, eller dela sig mitt i.
Ska man spackla med fix så låt det torka mellan och blanda gärna med torrsand så blir det smidigare
 
Stefan N Stefan N skrev:
Va det med flytfix då?
Ja både med flytfix har jag gjort men även vanlig fix.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.