Vill lägga golv på vinden (se bild nedan) men bjälkarna är ojämna och buktar nedåt mot mitten. Vad är enklaste och lättaste (vill inte lägga på för mycket vikt eftersom det redan bågnar) sättet att jämna ut så att det går att lägga golv på? Jag är lite inne på att försöka ”sadla på” bjälkarna men vet inte exakt hur jag ska gå tillväga och om det är för svårt för en nybörjare?
Hade tänkt låta den och de andra längsgående bjälkarna sticka upp, och lägga golvet på de tvärgående. Det är väldigt låg höjd under takbjälkarna också så vill bygga på så lite som möjligt. Utrymmet ska användas för att kunna lägga ut madrasser för att barnen ska kunna ligga och läsa etc. så gör inte så mycket att det blir avdelat i några olika sektioner.B b8q skrev:
Jag skulle spika dit en rejäl planka (till exempel 2x8) som förstärkning vid sidan av varje bjälke. Då har man möjlighet att ställa överkanterna jämna.
En annan möjlighet är att fylla på ovanpå bjälkarna. Masonitbitar där det är nära och en bräda eller planka som man har tunnat ut till rätt form med elhyvel där det behövs mera påfyllning.
En annan möjlighet är att fylla på ovanpå bjälkarna. Masonitbitar där det är nära och en bräda eller planka som man har tunnat ut till rätt form med elhyvel där det behövs mera påfyllning.
Klicka här för att svara