1 362 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Hur isolerar vi gaveln på vinden??
Medlem
· västra götaland
· 4 inlägg
Vi skall putsa om vårt hus och i samband med detta tilläggsisolerar vi på utsidan med 7cm frigolit. (Vårt hus är från -46 putsat, plankväggar, saknar isolering) Vi isolerar också snedtaket på insidan, upp i nock med ca 25 cm ekofiber, fuktspärr innerst. Vi har tänkt att inreda vinden.
Men hur gör vi med gavelväggarna på vinden?? Vågar vi isolera inåt trots tillägget med frigolit utanpå och vad skall man då satsa på för variant? Med/utan fuktspärr (varför?)?
Tacksam för tips !
Men hur gör vi med gavelväggarna på vinden?? Vågar vi isolera inåt trots tillägget med frigolit utanpå och vad skall man då satsa på för variant? Med/utan fuktspärr (varför?)?
Tacksam för tips !
Klicka här för att svara