Hej

Jag håller på med ett litet projekt hemma där jag behöver göra en grundsockel av skalblock innan jag ställer en regelvägg ovanpå. Skalmuren behöver dock vara 2 cm högre än vad jag tänkt innan jag ställer väggen ovanpå (blocken är ju en fast höjd). Kan man bara putsa upp 2 cm ovanpå muren eller ska man använda en 20 mm ekbräda som mellanlägg? Kom gärna med förslag.

Putsa ovanpå muren, eller lägg grundmurspapp och en vanlig obehandlad granbräda med rätt mått.

• Gilla
Chronaus
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Putsa ovanpå muren, eller lägg grundmurspapp och en vanlig obehandlad granbräda med rätt mått.
Ok jag var mest orolig för hur mycket tyngd det hela tål. Ska vara till en lösdrift till hästar så miljön riskerar att vara aningen aggressiv stundtals. Mest orolig att puts på nåt sätt smular sönder över tid efter några hästsparkar.

C Chronaus skrev:
Ok jag var mest orolig för hur mycket tyngd det hela tål. Ska vara till en lösdrift till hästar så miljön riskerar att vara aningen aggressiv stundtals. Mest orolig att puts på nåt sätt smular sönder över tid efter några hästsparkar.
Varför behöver du höja grundmuren? Kan inte väggen få börja 20mm lägre?

I ett lösdriftstall tänker jag att en 22 mm tryckt trallbräda på grundmuren borde höja start höjden ett par cm enkelt och till låg kostnad, om du har ekvirke kan du ju givetvis använda det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.