389 läst ·
3 svar
389 läst
3 svar
Hur höja grundmur 2 cm?
Hej
Jag håller på med ett litet projekt hemma där jag behöver göra en grundsockel av skalblock innan jag ställer en regelvägg ovanpå. Skalmuren behöver dock vara 2 cm högre än vad jag tänkt innan jag ställer väggen ovanpå (blocken är ju en fast höjd). Kan man bara putsa upp 2 cm ovanpå muren eller ska man använda en 20 mm ekbräda som mellanlägg? Kom gärna med förslag.
Jag håller på med ett litet projekt hemma där jag behöver göra en grundsockel av skalblock innan jag ställer en regelvägg ovanpå. Skalmuren behöver dock vara 2 cm högre än vad jag tänkt innan jag ställer väggen ovanpå (blocken är ju en fast höjd). Kan man bara putsa upp 2 cm ovanpå muren eller ska man använda en 20 mm ekbräda som mellanlägg? Kom gärna med förslag.
Ok jag var mest orolig för hur mycket tyngd det hela tål. Ska vara till en lösdrift till hästar så miljön riskerar att vara aningen aggressiv stundtals. Mest orolig att puts på nåt sätt smular sönder över tid efter några hästsparkar.F fribygg skrev:
Varför behöver du höja grundmuren? Kan inte väggen få börja 20mm lägre?C Chronaus skrev:
I ett lösdriftstall tänker jag att en 22 mm tryckt trallbräda på grundmuren borde höja start höjden ett par cm enkelt och till låg kostnad, om du har ekvirke kan du ju givetvis använda det.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Lägga fiskbensparkett, behöver höja golvet 2mm?
Golv -
Fjärrvärme ska höjas med 21 %, varför?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
T2 Golvvärme går ej att höja över 10°C
Värme allmänt -
Vindskiva för låg kan man höja genom att spika på 2 cm hög list
Tak & Vind -
Förslag att höja skattereduktionen till 20% från 1 januari 2023
Solceller, Solfångare, Solenergi