Jag har ett kedjehus i Viksjö, Järfälla, byggt 1977 och där garageuppfarten asfalterades 1978-79 nån gång.
Garaget står intill vårt hus mot grannhuset.
Vår infart ligger vid en allmän väg (sköts av kommunen) och sluttar svagt från garaget mot gatan.
Med tiden har den blivit sliten och "bucklig" genom de bilar som kört i samma spår fram och åter över åren.
Jag vill nu renovera den och få ny slät yta så det blir lättskottat när snön anländer.
Total yta är c:a 30 kvm

Mitt dilemma är att jag har ingen aning om var man kan få tag på en pålitlig firma i närområdet där vi bor.

Kan någon här hjälpa till med råd så vore jag tacksam.

Det är ju inte precis något jättejobb så jag antar att man måste hitta en mindre firma som lägger asfalt...
Det handlar väl om att riva upp den gamla asfalten, fixa underlaget och sen lägga nytt ovanpå?

Jag skulle kontakta någon av de stora aktörerna, t.ex PEAB eller NCC. Har du tur har nån av dem en asfaltering planerad i närheten av din adress och kan göra din asfaltering utan "framkörningsavgift".

Ta en sväng med bilen och se om det är nån firma som utför asfalteringar i ditt område, så ser du vilket bolag du sen kan kontakta.

Redigerat:
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Jag undrar vad ett rimligt pris för att asfaltera om min 37 kvm (mätte upp den igår) garageuppfart kan vara?
Platsen är direkt mot en asfalterad kommun-gata och lutningen är kanske 2-3 dm totalt på 9 m.
Någon här som gjort något liknande och kan dela med sig?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.