4 341 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Hur hittar jag kopparrör med 30mm utvändig diameter?
Hej,
Jag har ett projekt där jag ska bygga en lampa i koppar. Röret jag ska ha måste var 30mm i ytterdiameter.Länden behöver bara vara ca 65mm. Jag har letat en hel del på nätet men inte hittat något. Är det någon som vet var jag kan hitta det? Kan beställa över nätet, samt även utomlands om det krävs.
Stort tack på förhand!
Jag har ett projekt där jag ska bygga en lampa i koppar. Röret jag ska ha måste var 30mm i ytterdiameter.Länden behöver bara vara ca 65mm. Jag har letat en hel del på nätet men inte hittat något. Är det någon som vet var jag kan hitta det? Kan beställa över nätet, samt även utomlands om det krävs.
Stort tack på förhand!
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 inlägg
kanske enklare att få en bit svarvad? Iallafall med de små måtten. Haken blir väl bara att hitta nån som har kopparämnen.........
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
En skarvmuff för 28 mm rör borde vara runt 30.
Protte
Protte
Hej,
Tack för bra svar! Har hittat en kopparrundstav på 30mm, som jag sedan ska borra/svarva ut till ett rör.
Tack för bra svar! Har hittat en kopparrundstav på 30mm, som jag sedan ska borra/svarva ut till ett rör.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Tänk på att det är lite besvärligt material att borra och svarva i, vill gärna "kleta" dvs spånorna vill inte alltid gå åt rätt håll.
Protte
Protte
Medlem
· Blekinge
· 11 708 inlägg
Kan du forma det av kopparplåt? Eller fråga plåtslagaren om det?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Extremt perforerade kopparrör
Vatten & Avlopp -
Hur hittar man pålitlig asfaltläggare i Järfälla med omnejd?
Grund & Markarbeten -
Moderartor, ta bort denna tråd tack (dublett och jag hittar inte ngn Ta bort-funktion)
Vatten & Avlopp -
Någon som vet var man hittar en svart metallist ca 2000x30mm (platt, ingen hörnlist)?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Var hittar jag markskiva / elefantmatta 30mm?
Byggmaterial & Byggteknik