A
Det är bara att använda uteslutningsmetoden tills du hittar de säkringar det rör sig om och sedan se till så det blir tydligt uppmärkt

K kollebolle skrev:
Tre sovrum, duschrum och ett sällskapsrum. Sen har vi vind med el dragen till/belysning och uttag. Sovrummen på schemat är till entreplan
Och du har ingen central på vinden? Högst opraktiskt, men omöjligt är det ju inte.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Högst osannolikt.
Alright, bara skruva ut propp efter propp. Men nu när jag har er på tråden...en sista fråga. Vad är det här?

• En rund, svart dosa monterad på en vägg med kablar i närheten, märkt "FIRE ALARM".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K kollebolle skrev:
Vad är det här?
En ringklocka.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Ohchips Ohchips skrev:
Och du har ingen central på vinden? Högst opraktiskt, men omöjligt är det ju inte.
Jag får ta en superkoll på vinden... Men har inte sett nåt där och känns inte som en plats en seriös elektriker valt.

• Gilla
Ohchips
  • Laddar…
K kollebolle skrev:
Alright, bara skruva ut propp efter propp. Men nu när jag har er på tråden...en sista fråga. Vad är det här?
En gammal ringklocka

useless useless skrev:
En ringklocka.
Och varför har jag en ringklocka där?

K kollebolle skrev:
För att höra om någon trycker på knappen vid ytterdörren.

• Haha
Chr1st0ff3r och 3 till
  • Laddar…
K kollebolle skrev:
Det kan dessvärre ingen utav oss svara på, bara den som valde att sätta den just där. Kanske hölls personen mycket i källaren och ville höra om någon ringde på när han stod och pulade med sitt? 🙂

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
K kollebolle skrev:
Jag får ta en superkoll på vinden... Men har inte sett nåt där och känns inte som en plats en seriös elektriker valt.
Då behöver elektrikern bara dra en stigare dit och sedan dra all el till övervåningen dit och slippa dra allt så långt. Men nej, vinden är inget praktiskt ställe. Då är bo delarna bättre att gömma en central på.

Ohchips Ohchips skrev:
Det kan dessvärre ingen utav oss svara på, bara den som valde att sätta den just där. Kanske hölls personen mycket i källaren och ville höra om någon ringde på när han stod och pulade med sitt? 🙂
Haha, så enkelt alltså. Finna ju ett trefasuttag och verkstad så det är möjligt att han var mycket där nere. Sista frågan som bara jag kan svara på då. Varför har jag inte den inkopplad istället för den trådlösa tråkklockan som jag har nu? Mycket coolare att ha en som har en egen säkring (antar att de är den som är ringledning)

• Gilla
Ohchips
  • Laddar…
K kollebolle skrev:
Varför har jag inte den inkopplad istället för den trådlösa tråkklockan som jag har nu?
För att någon har kopplat in den trådlösa ringklockan istället.

• Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
K kollebolle skrev:
Haha, så enkelt alltså. Finna ju ett trefasuttag och verkstad så det är möjligt att han var mycket där nere. Sista frågan som bara jag kan svara på då. Varför har jag inte den inkopplad istället för den trådlösa tråkklockan som jag har nu? Mycket coolare att ha en som har en egen säkring (antar att de är den som är ringledning)
Korrekt. Det kan inte vi svara på 👍🙂
Men en tanke kan vara att man blev gammal och inte spenderade så mycket tid där längre, utan kanske i soffan och då var en bärbar trådlös klocka bättre, så man kunde ha den nära? 🙂

På gruppschemat står ett telefonnummer
Ring och hör om dom kan hjälpa dig

• Gilla
Ohchips
  • Laddar…
Men de rum som finns listade på schemat, ex. 3 olika sovrum? Är alla dessa på bottenvåningen, inget på övervåningen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.