Hej!

Jag och min särbo har en alldeles magisk plats som vi skulle vilja flytta ett timmerhus till, och föra vidare (och förvalta) dess historia med oss. Vi har letat med lupp och lykta efter både timmerstomme och timmerhus för avflyttning, men det verkar väldigt torrt på den fronten. Vi är ute efter något lite större än ett hus i soldattorp-storlek, så det kanske är en faktor som spelar in.

Min fråga till er är då, vart hittar ni timmerstommar och timmerhus som bär med sig lite historia (mer än blocket, eller att åka runt och leta efter ödehus)?

Tack på förhand!

/Linus

E ellstrom.linus skrev:
Hej!

Jag och min särbo har en alldeles magisk plats som vi skulle vilja flytta ett timmerhus till, och föra vidare (och förvalta) dess historia med oss. Vi har letat med lupp och lykta efter både timmerstomme och timmerhus för avflyttning, men det verkar väldigt torrt på den fronten. Vi är ute efter något lite större än ett hus i soldattorp-storlek, så det kanske är en faktor som spelar in.

Min fråga till er är då, vart hittar ni timmerstommar och timmerhus som bär med sig lite historia (mer än blocket, eller att åka runt och leta efter ödehus)?

Tack på förhand!

/Linus
Det var nog precis det jag hade tänkt föreslå: Kolla blocket, lägg ut en köpesannons eller åk runt och kolla, och se om man kan spåra upp ägaren och se om denne är intresserad av att sälja :)

Finns lite timmergrupper på Facebook.
Sök där.
/W
Eller beställ ett nytt som jag gjorde.
Rustikt timmerhus med flera sektioner, rött tak och uteplats med blå trädgårdsmöbler. Omgivet av grönskande skog och med en bergsknalle i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
BengtH och 1 till
  • Laddar…
E ellstrom.linus skrev:
Hej!

Tack på förhand!

/Linus
Hej! Jag har ett timmerhus för nedmontering. Finns i Kramfors Kommun. Är du intresserad av mer information?
Hälsningar
Egon

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
E Egon47 skrev:
Hej! Jag har ett timmerhus för nedmontering. Finns i Kramfors Kommun. Är du intresserad av mer information?
Hälsningar
Egon
Hej! Har funnit ett fint timmerhus (inte långt från dina breddgrader), men tack ändå!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.