17 681 läst ·
20 svar
18k läst
20 svar
Hur hitta läcka ute i samfällighet?
Vi fick hjälp att lyssna på ventilerna in till fastigheterna, och mycket riktigt sipprade det på i ett par trots att de verkade stängda. Efter lite ruckande på dem lär vi kommit ned till noll viloförbrukning. Jag var inte med vid detta tillfälle och nu verkar det finnas ett visst läckage om än betydligt mindre. Gissar på att någon av de glappande ventilerna läcker lite igen. Lär bli byte på dem.
Hoppar in i en gammal tråd men hoppas ändå att du ser detta! Hej, vem anlitade ni för att lyssna på ventilerna? Vi har samma problem ute hos oss att det läcker någonstans, vi är dock 40 hus. Hälsningar MB beerfueled skrev:Vi fick hjälp att lyssna på ventilerna in till fastigheterna, och mycket riktigt sipprade det på i ett par trots att de verkade stängda. Efter lite ruckande på dem lär vi kommit ned till noll viloförbrukning. Jag var inte med vid detta tillfälle och nu verkar det finnas ett visst läckage om än betydligt mindre. Gissar på att någon av de glappande ventilerna läcker lite igen. Lär bli byte på dem.
Jag minns inte ens detta, inte så specifikt som att det just lyssnades på ventilerna. Men jag har ju skrivit så, och det var förslag tidigare i tråden så jag antar att det var så jag fått höra att det gick till (som jag också skrev var jag inte med). Hursomhelst så lär det ha varit en lokal VA-firma som vi anlitar och som husägarna med läckande ventiler anlitade för att få dem bytta. Detta är i Roslagen, jag kan leta rätt på firman om det skulle råka vara samma hos er.
Leta gärna reda på vilken firma som ni anlitade, vi har liknande problem i vår samfällighet i Roslagen.B beerfueled skrev:Jag minns inte ens detta, inte så specifikt som att det just lyssnades på ventilerna. Men jag har ju skrivit så, och det var förslag tidigare i tråden så jag antar att det var så jag fått höra att det gick till (som jag också skrev var jag inte med). Hursomhelst så lär det ha varit en lokal VA-firma som vi anlitar och som husägarna med läckande ventiler anlitade för att få dem bytta. Detta är i Roslagen, jag kan leta rätt på firman om det skulle råka vara samma hos er.
Roslagens VA-teknik. Däremot kan jag tyvärr inte rekommendera dem längre. Vi har haft ett underhållsavtal som inte skötts. Inte blåst oss på några pengar eller så, men slutat dyka upp som avtalat och får inte tag på ägaren. Har mailat uppsägning av avtal men inte fått det bekräftat heller. Så något har nog hänt.
Tack, då ska vi nog leta vidare.B beerfueled skrev:Roslagens VA-teknik. Däremot kan jag tyvärr inte rekommendera dem längre. Vi har haft ett underhållsavtal som inte skötts. Inte blåst oss på några pengar eller så, men slutat dyka upp som avtalat och får inte tag på ägaren. Har mailat uppsägning av avtal men inte fått det bekräftat heller. Så något har nog hänt.
Klicka här för att svara