Ska ge mig på våra väggar som är lättbetongblock. Det saknas skarvremsor och befintligt spackel släpper väldigt lätt i skarvarna:
Hur hanterar man detta? Kör man med vanliga remsor och spackel eller finns specialgrejor anpassat för lättbetong?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur hanterar man detta? Kör man med vanliga remsor och spackel eller finns specialgrejor anpassat för lättbetong?
Hade samma problem. Rensade sprickorna som ett V . Sen primade jag och spacklade med typ husfix och skarvremsor i glasfiber. Sen en vända till med spackel och remsa. Sen en sista finspackling. Några andra spacklade jag med kakel/klinkerfix och glasfiberremsor. Båda varianterna verkar funka bra ~ 3år senare. Mina väggar var under mark delvis, ville därför inte limma gips eller andvända pappersremsa. Kändes iaf bättre med plast.
Funkar det bra att spackla lättbetong med vanligt spackel?P per-o skrev:Hade samma problem. Rensade sprickorna som ett V . Sen primade jag och spacklade med typ husfix och skarvremsor i glasfiber. Sen en vända till med spackel och remsa. Sen en sista finspackling. Några andra spacklade jag med kakel/klinkerfix och glasfiberremsor. Båda varianterna verkar funka bra ~ 3år senare. Mina väggar var under mark delvis, ville därför inte limma gips eller andvända pappersremsa. Kändes iaf bättre med plast.
Jo körde vanligt sandspackel på vissa väggar. Som slutspackling, inga problem med vidhäftning om det var det du tänkte på.
Edit: men själva skarvarna har jag inte provat att andvända sandspackel till. Så jag inte blir otydlig nu.
Edit: men själva skarvarna har jag inte provat att andvända sandspackel till. Så jag inte blir otydlig nu.
Klicka här för att svara