Hur kan man juridiskt hantera detta? Har för sex år sedan tagit in offert från byggfirma på att byta fönster ca 20 st. I offerten stod det Elitfönster installeras. Godkände offerten och ett år senare byttes alla fönstren och jag betalde enl offerten, o kanske lite till. Tog för givet att det var Elitfönster men nu fem år senare upptäckter jag att det inte alls är Elitfönster utan Stoeryds fönster!? Kan låta korkat men inte noterat detta förrän nu. Bor själv inte i huset utan våra döttrar gör det. Finns det någon möjlighet att reklamera det så här långt efter? Har kontaktat byggföretaget och han avfärdar min fråga och säger att jag betalt och vägrar att svara mer på mitt mail eller tel.
Det verkar inte stå Elitfönster någonstans? Elitfönster är vad jag förstått ett högkvalitetsmärke och Storeryd är också en fönstertillverkare. Jag googlade och läste att man enl Konsumentlagen kan reklamera byggarbeten inom 10 år men förstås antar jag att det finns vissa ”regler” inom det, därför undrar jag här om någon har erfarenhet att dela med sig av.
Tillverkar verkligen Stoeryd fönster? Jag hittar bara att de tillverkar delar till fönster så som gångjärnen.
Sitter det ingen ytterligare märkning än den det står Stoeryd window hinges på, någonstans på kanten av fönsterbågen?
Sitter det ingen ytterligare märkning än den det står Stoeryd window hinges på, någonstans på kanten av fönsterbågen?
Skulle tro att det är en annan tillverkare. Vridbeslagen på mina Elitfönster sitter i övre halvan av karmen, både de som är ca 20år och de som är 5-6 år gamla. (Om än inte identiska. Har några Morups vridfönstee som har ganska lika beslag som dina men utan märkning.
Klicka här för att svara