Hej!
Jag har tänkt montera upp nedan vinställ på en gipsvägg men är osäker på hur jag ska göra för att få till tillräcklig bärkraft och stabilitet med en smidig/snygg lösning.
Konstruktionen på vinstället gör det svårt för mig då det känns för klent att bara fästa i ytterkant.
Köra med Molly och någon form av bärlist eller hängskena, med förstärkning baktill på vinstället på något vis kanske går att få till?
Någon med bra kunnande/erfarenhet inom detta som har bra förslag?
Väggen som ska monteras på ser ni nedan, vänliga enkelgips, innervägg med reglar, vad jag kunnat hitta, i ytterkant och strax till höger om mitten från väster håll.
Hoppas någon sitter inne på bra förslag och idéer!
Tack på förhand
Mvh,
Daniel F
Jag har tänkt montera upp nedan vinställ på en gipsvägg men är osäker på hur jag ska göra för att få till tillräcklig bärkraft och stabilitet med en smidig/snygg lösning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Konstruktionen på vinstället gör det svårt för mig då det känns för klent att bara fästa i ytterkant.
Köra med Molly och någon form av bärlist eller hängskena, med förstärkning baktill på vinstället på något vis kanske går att få till?
Någon med bra kunnande/erfarenhet inom detta som har bra förslag?
Väggen som ska monteras på ser ni nedan, vänliga enkelgips, innervägg med reglar, vad jag kunnat hitta, i ytterkant och strax till höger om mitten från väster håll.
Logga in
Skapa konto
Hoppas någon sitter inne på bra förslag och idéer!
Tack på förhand
Mvh,
Daniel F
Det blir tungt 30 X ca 1,4 kg per flaska = 42 kg om du fyller det. Blir lite svårt att gipsen ( enkel ) kommer att hålla, respektive att stället inte är tillverkat för att hänga på vägg, utan stå på golv. Så tänk till om att köpa ett som ska hänga först. med många fästpunkter. Sen spånskiva 16 mm på väggen ( kan målas ) som ankras med tex molly eller motsvarande på kanske 8 fästen i gipsen. då kommer det att hålla att hänga.
Klicka här för att svara