Jag och sambon har kört fast lite, och behöver därför er hjälp med vart vi skall sätta upp en vägg. Bilden visar ovanvåningen på vårt hus, med snedtak. Vi behöver ytterligare ett sovrum, och behöver därför sätta upp en ny vägg. Frågan är om väggen skall gå i linje med trappen och då lär dörröppnings placering bli direkt när man kommer upp. Eller att man behåller trappräcket och vinklar väggen något och gör ett litet utrymme för en skrivbordshörna. Vad skulle ni föredra, alternativt annat förslag?
Det kommer inte se så skumt ut med dörren om väggen är i linje med trappan. Jag tror jag har varit i såna hus. Om du ska ha ett skrivbord där får du göra utrymmet mycket större. Annars kommer ingen någonsin sitta där...
Så som du ritat blir det för trångt att ens komma in mellan trappräcke och den snedställda väggen. Om du drar ut väggen lite från badrummet kan det funka. Sen beror det ju på hur ni vill möblera sovrummet. Ska där få plats dubbelsäng?
Här är ett förslag, man kan fundera på om dörren ska gå inåt rummet men det beror på hur man möblerar.
Här är ett förslag, man kan fundera på om dörren ska gå inåt rummet men det beror på hur man möblerar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo men precis, en dubbelsäng skall få plats. Dock behöver den inte vara placerad såsom på bilden.
Såklart att man kunde ha gjort skrivbordsbords delen lite större såsom du visade, för att skapa mer utrymme för både dörröppning och skrivbord.
Det är många som tycker att väggen skall längs med trappräcket och att dörröppningen på så vis hamnar direkt när man kommer upp från trappen. Men jag tycker det känns lite konstigt…
Såklart att man kunde ha gjort skrivbordsbords delen lite större såsom du visade, för att skapa mer utrymme för både dörröppning och skrivbord.
Det är många som tycker att väggen skall längs med trappräcket och att dörröppningen på så vis hamnar direkt när man kommer upp från trappen. Men jag tycker det känns lite konstigt…
Klicka här för att svara