Y
Då många ting ska kunna tändas så får det bli dubbla brytare som man binder samman med par-ramar...

Men så får jag ångest om de ska sättas på höjd, eller på bredd, eller båda delarna..

Högersidan utav bilden:
Om jag sätter på bredd då krockar det med kaklet eller vad jag nu väljer. (Är iofs sugen på glasskiva och tapet)

Vänstersidan utav bilden:
tja.. justnu har jag satt två dosor på bredd, men... mja.. de hamnar ju så långt in, inte kul om man har disk stående där och så, kanske.. samtidigt känns det ju trångt mellan skiva och skåp ifall man sätter på höjd..

image-6E6B_4BD61081.jpg
(inte slutlig skåplösningar osv, tog bara första bästa skiss. och alla dörrar är egentligen dörrfria öppningar utan foder och sånt)

Om det bara är brytare och inte något uttag inblandat så hade jag satt båda lodrätt.

Y
seså, var inte blyga - jag tar gärna emot fler åsikter utöver glufsglufsens :)

Y
Jo, han skrev precis efter att jag radera min fråga där och skapade ny här.

Så jag har noterat även hans svar. 2 tycker att båda paren ska vara lodräta.

Men fler får gärna tycka till, det kommer alltid upp nya vinklar man inte tänkt på tidigare... "jag har erfarenheten att..." typ :)

Y
Nu har jag borrat hål och monterat dosor vid den lilla dörren, satte dem lodrätt..

Har funderat lite och överväger att lossa och byta från våg till lod på det andra paret vid diskbänken, fast nu har det mörknat såpass så det får bli imorgon. Jobbigt med ficklampa.. :)

Absolut lodrätt. Jag har bara monterat vögrätt ovanför en diskbänk eller i badrum där det passade sig.

/H

Jag hade absolut gått på det vågräta! :)

Y
Ojoj, nu vänder kanske omröstningens resultat;

3 på lodrätt
1 på vågrätt
0 på mixat

Mikael_L
öht tycker jag s-brytarna till höger i bilden sitter på fel sida om dörröppningen. Att ha strömbrytare på gångjärnssidan av en dörr är ju ingen hit.

Y
Nej, fast det är varken dörr eller dörrkarm sen, det var dock bara det som alternativ när man ritade i ikeas program.

Satte jag brytarna på andra sidan ändå, så finns viss risk att kyl/frys dörren slängs upp och krockar med brytarna. Förvisso lär de dörrarna ta skada mot väggen oavsett ifall man nu är såpass vårdslös.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.