Hej!
Jag var uppe på taket i helgen och satte upp en antenn. Råkade trampa sönder 2 st pannor. Böt ut dem mot 2 pannor jag hade på tomten, dock passade det inte så bra. Sedan när jag kollade närmare såg jag att fler pannor borde bytas ut. Taket har sett sina bästa dagar kort sagt.
Anledningen att jag inte lagt nå krut på taket är att vi kommer behöva bygga ut om 1-3 år. Och då kommer vi ha nya takstolar och allt.
Så frågan är vad hade ni gjort?
Jag funderar på att slita dän taket och lägga på ytpapp och ha det så i 1-3 år tills jag bygger ut. En sådan lösning borde man (väl?) kunna göra på en helg och inte kosta mer än 5 tusen (pytte tak. Ca 50 kvm).
Eller hur hade ni gjort?
Jag var uppe på taket i helgen och satte upp en antenn. Råkade trampa sönder 2 st pannor. Böt ut dem mot 2 pannor jag hade på tomten, dock passade det inte så bra. Sedan när jag kollade närmare såg jag att fler pannor borde bytas ut. Taket har sett sina bästa dagar kort sagt.
Anledningen att jag inte lagt nå krut på taket är att vi kommer behöva bygga ut om 1-3 år. Och då kommer vi ha nya takstolar och allt.
Så frågan är vad hade ni gjort?
Jag funderar på att slita dän taket och lägga på ytpapp och ha det så i 1-3 år tills jag bygger ut. En sådan lösning borde man (väl?) kunna göra på en helg och inte kosta mer än 5 tusen (pytte tak. Ca 50 kvm).
Eller hur hade ni gjort?
Ifall det bara är några enstaka så hade jag gått till en firma inärheten som är fokuserad på takpannor samt tegel.
Min lokala har direkt käntigen dom pannor jag kommit med och oftast har dom även kunnat ordna nya.
Visst det är inte mycket pengar för 50kvadrat men, som i mitt fall så hittar man mer fel och så ska man lyckas lösa alla problem med olika virken osv.. Känns dumt när allt ändå ska bytas engångtill om något år.
- Snart slår väl dessutom frosten till och då blir det inte roligt att dona med tak.
Min lokala har direkt käntigen dom pannor jag kommit med och oftast har dom även kunnat ordna nya.
Visst det är inte mycket pengar för 50kvadrat men, som i mitt fall så hittar man mer fel och så ska man lyckas lösa alla problem med olika virken osv.. Känns dumt när allt ändå ska bytas engångtill om något år.
- Snart slår väl dessutom frosten till och då blir det inte roligt att dona med tak.
Man kan också möblera om så att du tar hela pannor längst ner på taket och lägger ut på dom ställen det behövs. Ersätter då den nedersta raden med pannor som är nästan lika, dessa ligger ju då på den delen av taket som är utanför själva huset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Som sagt. Ganska slitet. De är "kapade" i två hörn
Klicka här för att svara