1 041 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Hur grova reglar behövs vid nybygge i timmerhus?
Hej!
Jag håller på riva ut gamla toaletten i vårat timmerhus, för att sedan bygga nytt från grunden.
Hur grova reglar behöver man? Försäkringsbolaget visste inte (IF) och har fått lite olika förslag på 2 tum 2, samt 2 tum 3 av folk i branschen. Detta förbryllar mig.
Är det någon som vet vad som ska användas så att man är säker på att försäkringsbolaget inte i alla fall kan hävda att det är för dåligt reglat när det gäller timmerhus.
Mvh
Jag håller på riva ut gamla toaletten i vårat timmerhus, för att sedan bygga nytt från grunden.
Hur grova reglar behöver man? Försäkringsbolaget visste inte (IF) och har fått lite olika förslag på 2 tum 2, samt 2 tum 3 av folk i branschen. Detta förbryllar mig.
Är det någon som vet vad som ska användas så att man är säker på att försäkringsbolaget inte i alla fall kan hävda att det är för dåligt reglat när det gäller timmerhus.
Mvh
Idag, alldeles nyss fick jag återigen ett nytt bud. En stor firma här i Umeå, som säger att det i princip inte spelar någon roll, då det är timret som ska vara stumt. De tyckte 45x45 räcker, sen kör man tätskikt och plastmatta innan kaklet.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur grova reglar till Pergola med hänggstol?
Byggmaterial & Byggteknik -
Behövs tvärgående reglar till 12kvm trätrall på balkong?
Altan & Uteplats -
Behövs reglar mellan fönster?
Fönster & Dörrar -
Kan jag montera bastupanel rakt på reglarna eller behövs glespanel?
Bastu -
Vilken dimension behövs på reglarna bakom dörrkarm för innerdörr.
Fönster & Dörrar