Vi köpte för ett år sedan en villa som på trädgården har några fasta odlingskragar som omges av vit småsten. Vi har inte brytt oss om den här delen under första året då det fanns viktigare saker att ta itu med. Vita stenarna är nu ganska dassiga.
Min fråga är om det finns något medel man kan spraya på eller annan metod för att få tillbaka stenarnas lyster?
Min fråga är om det finns något medel man kan spraya på eller annan metod för att få tillbaka stenarnas lyster?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 701 inlägg
Såg någon av grannarna göra nått sånt terapijobb, de hade ett nät på en skottkärra så att skiten som spolades av inte låg kvar.
Skulle också använda mig av högtryckaren, kanske först förbehandling med något rengöringsmedel sen bara blåsa på med högtryckaren.
Är stenarna av storlek gårdsgrus så ligger dom kvar om du inte är allt för nära.
Spola rakt uppifrån och ner.
I framtiden så kratta gruset så kommer inte mossan och alger lika snabbt.
Hur ofta kan jag inte svara på men skulle iaf köra en krattning vår och höst
Är stenarna av storlek gårdsgrus så ligger dom kvar om du inte är allt för nära.
Spola rakt uppifrån och ner.
I framtiden så kratta gruset så kommer inte mossan och alger lika snabbt.
Hur ofta kan jag inte svara på men skulle iaf köra en krattning vår och höst
Kan vara en bra ide.
Något liknande den här kan vara en bra lösning.
https://www.bauhaus.se/plastback-gr...DFcemlFo9ekq5RoC3koQAvD_BwE#go-to-description
Något liknande den här kan vara en bra lösning.
https://www.bauhaus.se/plastback-gr...DFcemlFo9ekq5RoC3koQAvD_BwE#go-to-description
Algmedel och odlingskragar låter för mig som en underlig kombination.
Om du gör rent dem nu kommer de i alla fall vara smutsiga till våren och tänker du i alla fall lägga om dem då så skulle jag kratta, spola av och ev upprepa någon gång nu. Eller jag skulle inte göra något alls utan lägga betongplattor till våren.
Om du gör rent dem nu kommer de i alla fall vara smutsiga till våren och tänker du i alla fall lägga om dem då så skulle jag kratta, spola av och ev upprepa någon gång nu. Eller jag skulle inte göra något alls utan lägga betongplattor till våren.
Klicka här för att svara