Jag vill rusta upp väggar och runt fönster i mitt kök för liten peng. När jag drog bort en bit av tapeten vid fönstren för att förbereda väggmålningen upptäckte jag att det är dåligt tätat, även ovanför fönstret drar det. Hur kan jag lösa detta på bästa sätt? Spackla? Täta med silikon? Tacksam för kloka förslag!

• Kök med stora fönster, delvis borttagen tapet och växter på fönsterbrädan. Balkong och höstlöv syns utanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg och fönsterkarm med synliga sprickor och dålig tätning, delvis bortdragen tapet, i ett kök som ska renoveras.
    Skapa konto
  • Spricka mellan tapetserad köksvägg och fönsterkarm, med otillräcklig tätning.
    Skapa konto
  • Vägg och fönster i kök med dålig tätning och avskavd tapet nära fönstret, visar områden som behöver reparation för bättre isolering.
    Skapa konto
  • Dåligt tätad springa ovanför ett fönster i köket med sprickor i färg och tapet.
    Skapa konto
  • Ovanför köksfönstret avslöjar bilden en dåligt tätad kant med springor, vilket kan orsaka drag.
    Skapa konto
Hej och välkommen till Byggahus!
Använd inte silikon.
Om du först drevar med mineralullsremsa och sen tar en akrylfog igår den att måla över vid behov.

F fribygg skrev:
Hej och välkommen till Byggahus!
Använd inte silikon.
Om du först drevar med mineralullsremsa och sen tar en akrylfog igår den att måla över vid behov.
Tack! Så jag pillar in lite tunn remsa då och använder fogen över? Har du något förslag på hantering av sprickorna vid taket (se bild 5 och 6)?

Det går nog att dreva även där om du tar bort listen.

• Gilla
Kristina Logdans
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.