Hej,
Jag är rådvill gällande hur jag ska göra med två innerdörrar som ska sitta så nära varandra som möjligt.
Det är två m7x21 dörrar, och jag har inte många centimeter att spela på när det gäller avståndet mellan dom. Det är mindre än cirka 70mm från foder till foder mellan dörrarna.
Är det någon som har något förslag, eller bilder på egna lösningar?
Foder mellan dörrarna "måste" vara i någon slags allmoge-stil, då resten av huset går i den stilen.
Så plana små foder är uteslutet.
Lite svårt problem att googla på, men det kan va jag som är kass på det också.
Tack på förhand!
Jag är rådvill gällande hur jag ska göra med två innerdörrar som ska sitta så nära varandra som möjligt.
Det är två m7x21 dörrar, och jag har inte många centimeter att spela på när det gäller avståndet mellan dom. Det är mindre än cirka 70mm från foder till foder mellan dörrarna.
Är det någon som har något förslag, eller bilder på egna lösningar?
Foder mellan dörrarna "måste" vara i någon slags allmoge-stil, då resten av huset går i den stilen.
Så plana små foder är uteslutet.
Lite svårt problem att googla på, men det kan va jag som är kass på det också.
Tack på förhand!
Om jag förstår dig rätt så är lösningen ett enda foder som är typ 70 mm brett. Gå till en välsorterad brädgård och kolla på vad som finns, alternativt ett snickeri som kan fräsa upp en bräda i den stilen som du vill ha.Vanheden123 skrev:
Behandla karmarna som att det är en pardörr som du monterar, dvs skruva ihop dom sida vid sida så att det blir en enda stor karm att montera.
Tänker att ni kan använda de foder ni använder överallt annars, men att ni längs-sågar bort det som inte få plats? Sågar man lika mycket från båda och sen lägger dem rygg mot rygg blir det symmetriskt. Men det blir kanske lite för mycket av det goda?
Tänker något i stil med nedan:
Samma två profiler som sågats och lagts samman olika mycket
Tänker något i stil med nedan:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samma två profiler som sågats och lagts samman olika mycket
Tog en planka som jag skar till den önskade bredden och sedan använde jag överhandsfräsen för att få önskat utseende.
Gjorde så för att montera många fönster tätt bredvid varandra. Du bör ha en regel i mellan men det går att ha kloss i kloss också om utrymmet är för lite.
Gjorde så för att montera många fönster tätt bredvid varandra. Du bör ha en regel i mellan men det går att ha kloss i kloss också om utrymmet är för lite.
Klicka här för att svara