Håller på och renoverar en gammal ytterdörr som sitter in till vår inglasade altan. Den är skrapad ren och har börjar grundmåla med Linoljefärg. Men en sak slog mig hur skall jag konstruera nedre spegeln? Spåret känns för grunt. Dvs om jag slänger i en plywoodskiva så har jag inte nog många mm kvad att sätta en trekantslist på eller? Den tidigare utseendet känns inte som orginal eller? Någon som har bra ide?

• Gammal ytterdörr under renovering med avskavd färg, glasrutor och verktyg ovanpå, omgiven av en verkstad med diverse utrustning i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renovering av gammal ytterdörr, skrapad och grundmålad med linoljefärg, visar ram utan panel med verktyg runtom på arbetsbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sätta i plywwodskiva med samma djup som spåret, och sen sätta tunna foder/dekorlist överskarven kanske? Frågan är hur länge konstruktionen lever? Blir ju lite ställen vatten kan bli stående och tränga in.

Stående panel utanpå med en skyddande list ovanför eller ett överbleck.

• Gilla
GörRätt
  • Laddar…
T
DEt stämmer nog som @Kurtivan skriuver. Det har varit en stående panel på den dörren innan, det fanns ju en dropplist innan.
Jag skulle nog sätta en plywood som passar i falsen (antingen samma tjocklek eller hyvla ur en fals på skivan) som gör dörren "plan" och sen sätta en tunn stående panel på.

• Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
C
J joelfro skrev:
Den tidigare utseendet känns inte som orginal eller?
Spontant känns det som att det varit glas hela vägen från början(?)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.