3 042 läst ·
31 svar
3k läst
31 svar
Hur göra om planlösningen för ett till sovrum.
Känner att vi närmar oss men är lite osäker på om det är tillräckligt med skåp/bänkyta med denna lösning? Kanske det är svårt att få något som är riktigt "bra".
Det är gott om bänkyta och skåp. Däremot hade jag satsat på en bredare spis. Var är kyl/frys? Micro/ugn? Högskåpen ser väldigt låga ut?
B Bioriiseli skrev:
Jag tycker det ser ut som ett stort kök där man ställt in en soffa. Om det är vad ni vill ha, och inte störs av att man alltid måste passera mellan soffan och teven, är det ju OK. Själv skulle jag göra ett omtag på planlösningen och minska antal skåp.
Tanken för kyl/frys är skåpen till vänster "integrerade" eller vad det nu kallas. 😁 Micro möjligen som ett litet skåp vänster om fönstret eller inbyggt i höga skåpet till höger.L lillanutten skrev:
Det är 3m takhöjd så högskåpen kommer vara 220~240cm.
Jag håller med, problemet är att vi behöver flera sovrum när familjen blir större och då kanske man måste acceptera att det inte blir helt optimalt, eller tror du man kan få det bättre? 🤔 Andra alternativ är väl att bygga ut eller sälja och köpa större 😁1 16386 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Menar du istället för 2 sovrum på första våningen göra 3 sovrum? Jag tror jag förstår idén med säng mot samma vägg, men inte hur det hjälper mig i detta fall. Om du inte menar 3 lika stora rum i rad. Vi har för tillfället alla sovrum på våning 2 (3st), men behöver flera. För tillfället är ett barn stationerat i vårt sovrum.😌RoTe skrev:
Egentligen kanske två barn kan dela på ett rum under en tid, men när de blir äldre vill man kanske ha ett eget rum. Så tänkte kanske lika bra att lösa problemet på en gång. Om det är möjligt.
En snabb skiss på våning 2.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 157 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 157 inlägg
Känns ju lite onödigt stort med barnsovrum på 11-12 kvm och badrum på 8 kvm.B Bioriiseli skrev:Menar du istället för 2 sovrum på första våningen göra 3 sovrum? Jag tror jag förstår idén med säng mot samma vägg, men inte hur det hjälper mig i detta fall. Om du inte menar 3 lika stora rum i rad. Vi har för tillfället alla sovrum på våning 2 (3st), men behöver flera. För tillfället är ett barn stationerat i vårt sovrum.😌
Egentligen kanske två barn kan dela på ett rum under en tid, men när de blir äldre vill man kanske ha ett eget rum. Så tänkte kanske lika bra att lösa problemet på en gång. Om det är möjligt.
En snabb skiss på våning 2.
[bild]
Skulle det gå att göra badrum där det nu är en garderob (?) på 2 kvm + 3 kvm framför den?
Om man tar lite från sovrummet nere till vänster för att göra en gång in till sovrummet ovanför.
Om ni skulle vilja ha 4 sovrum där uppe för att få mer plats där nere i stället.