Vi har bytt fasad och fönster och snickarna har satt in fönsterbrädor i obehandlat furu. Nu är fönsterbrädorna slipade, grundade, slipade igen och målade en gång med Jotun Lady. Och jag tycker inte det blir bra. Man ser träådringen. Borde vi spacklat hela ytan innan vi målade? Vad säger proffsen? Väldigt tacksam för svar❣️
Har ju kvar att måla en gång till så det är kanske inte försent isf..
Om du ville ha en slät yta kanske det hade varit bättre att bygga i MDF eller med limfogskivor istället. Nu är det ju byggt i riktigt trä och det har ju förmågan att se ut som riktigt trä också. Tror de flesta uppfattar detta som mer seriöst byggt, men smaken är ju som baken.
Tack för snabbt svar! Jag tror definitivt att snickarna gjort ett seriöst jobb! Du tycker alltså det är fint som det är? En smaksak helt enkelt...MathiasS skrev:
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 1 961 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 1 961 inlägg
Jag tycker detta var superfint! Känns mer levande än MDF.XMian skrev:
Vi har bytt fasad och fönster och snickarna har satt in fönsterbrädor i obehandlat furu. Nu är fönsterbrädorna slipade, grundade, slipade igen och målade en gång med Jotun Lady. Och jag tycker inte det blir bra. Man ser träådringen. Borde vi spacklat hela ytan innan vi målade? Vad säger proffsen? Väldigt tacksam för svar❣️
Men slipa, spackla, slipa, måla igen så blir det ju lite slätare.
Tack för ditt inlägg. Ja, maken tycker oxå det är fint som det är. Och det är 10 fönster med salning utöver fönsterbrädorna så det är ju lite att jobba med.Ossian K Olsson skrev:
Men hur skulle en målare gjort?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur få nyslipat furubord till samma nyans som mina furustolar
Möbelsnickeri -
Hur jag kan restaurera mina fönsterbrädor?
Fönster & Dörrar -
Fönsterbrädor i laminat - var hittar man dem?
Fönster & Dörrar -
Mina nya fönster släpper igenom för mycket ljud
Fönster & Dörrar -
Innebär mina nya solceller en (teoretisk) brandrisk?
El