Är det någon har tips på hur man gör om man inte har golv som går hela vägen under stommarna? Jag tänker på framförallt för läckagerskydden. Just nu är det 26mm upp till parketten. Jag ville inte byta parkett i köket eftersom det är samma gamla parkett i hela lägenheten och det känns enhetligt i färg och form. Kan man lägga 28mm läkt eller dylikt och palla upp med eller har någon en bättre lösning?

• Delvis installerat köksskåp med synliga rör och en lucka i golvet som exponerar undergolvet och väggstrukturen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
B billyby skrev:
Är det någon har tips på hur man gör om man inte har golv som går hela vägen under stommarna? Jag tänker på framförallt för läckagerskydden. Just nu är det 26mm upp till parketten. Jag ville inte byta parkett i köket eftersom det är samma gamla parkett i hela lägenheten och det känns enhetligt i färg och form. Kan man lägga 28mm läkt eller dylikt och palla upp med eller har någon en bättre lösning?
Lägg ett golv under då att läckage skyddet går avsedd funktion

• Gilla
billyby
  • Laddar…
BirgitS
B billyby skrev:
Kan man lägga 28mm läkt eller dylikt och palla upp med eller har någon en bättre lösning?
Föreslår golvspånskiva plus masonitskiva om det behövs för att komma upp i samma höjd. Man vill ju att det ska vara lätt att dra vitvarorna in och ut utan att de hakar upp sig i något.

• Gilla
billyby
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Föreslår golvspånskiva plus masonitskiva om det behövs för att komma upp i samma höjd. Man vill ju att det ska vara lätt att dra vitvarorna in och ut utan att de hakar upp sig i något.
Tack! Ja jag körde med formplyfa( de hade en 18mm restbit på bauhaus ) /masonit och silikon mellan parketten och plyfa. Blev toppen!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.