Jag har ett vanligt utag (röda fyrkanten) ovanför fönstret vill jag sätta ett lamputag, (alternativt bara en dosa och göra en koppling där) skall ha en lampa från taket hängande.
men nu till problemet: utaget som jag tänkt ta matningen från är fullt, det finns alltså inga lediga hål att stoppa ledarna i. så frågan är hur man löser det smidigast. för man får väl inte stoppa två ledare i ett hål (eljo trend snabbkoppling...)
och jag har för mig att det heller inte var tillåtet att ha en koppling (wago eller motsvarande) bakom uttaget. så vad tror ni???
sedan till fråga 2:
jag skulle vilja sätta en strömbrytare i fönstersmygen, men hittar inget som är någorlunda diskret. är det någon som har något tips?
tack så länge...
men nu till problemet: utaget som jag tänkt ta matningen från är fullt, det finns alltså inga lediga hål att stoppa ledarna i. så frågan är hur man löser det smidigast. för man får väl inte stoppa två ledare i ett hål (eljo trend snabbkoppling...)
och jag har för mig att det heller inte var tillåtet att ha en koppling (wago eller motsvarande) bakom uttaget. så vad tror ni???
sedan till fråga 2:
jag skulle vilja sätta en strömbrytare i fönstersmygen, men hittar inget som är någorlunda diskret. är det någon som har något tips?
tack så länge...
Jag har ett helt nytt eljo trend uttag, så det är fyra kopplingsmöjligheter där. hur skall man koppla då? på ovansidan är det ju vanlig N L och jord
på undersidan står det x har jag för mig, vad betyder dem?? hur skall jag göra för att det skall bli rätt, har aldrig använt dem med X. tuusen tack för hjälpen...
på undersidan står det x har jag för mig, vad betyder dem?? hur skall jag göra för att det skall bli rätt, har aldrig använt dem med X. tuusen tack för hjälpen...
Vill du utveckla lite?? tack...
Allvetare
· Östergötland
· 4 362 inlägg
Åh - förlåt när hjärnan hann ifatt fingrarna så inser jag att det inte blev någon skillnad - du får mellanlanda inkommande i wago eller u-båtar som du sen kör vidare till det nya uttaget.
Betr din andra fråga vad menar du med diskret ? Litet eller ....
Har du kollat Elko´s creative line.
Betr din andra fråga vad menar du med diskret ? Litet eller ....
Har du kollat Elko´s creative line.
Nej, den har jag inte sett, skall kolla upp det. hur är det med wago-lösningen, är den tillåten?? vad tycker ni som är behöriga???
tack för hjälpen...
tack för hjälpen...
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Eljos quick rot är också ganska diskreta