Hej, då jag skall öppna upp hallgolvet för att få bort knarr i golvet, så har jag fundering gällande golvspånskivorna.

Golvet är i en smal hall och vad jag kan se, så går skivorna in under en vägg (i andra ändan börjar de vid vägg, så där ser jag kanten på dem). Så om jag då skall öppna upp dem och ev byta dem, hur gör jag?

Jag vill ju ej röra väggen

Jag antar att man då måste skarva på reglarna under så man får fästmaterial för de nya skivorna

Mvh
Per

Claes Sörmland
Räcker det inte att dra skruv genom spånskivorna ned i reglarna för att få bort knarr? En granne gjorde så med gott resultat. Skarvarna mellan spånskivorna kan ju behandlas med trälim, eventuellt lite utrört med lite vatten så att det verkligen tar sig ned i springan.

• Gilla
Nygge72 och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Räcker det inte att dra skruv genom spånskivorna ned i reglarna för att få bort knarr? En granne gjorde så med gott resultat. Skarvarna mellan spånskivorna kan ju behandlas med trälim, eventuellt lite utrört med lite vatten så att det verkligen tar sig ned i springan.
Jo jag tänkte jag skall testa det först. Men vill ligga några steg före i handlingen utifall det ej räcker så jag kan planera arbetet hur jag skall gå vidare

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.