939 läst ·
2 svar
939 läst
2 svar
Hur göra- golvspånskivor?
Hej, då jag skall öppna upp hallgolvet för att få bort knarr i golvet, så har jag fundering gällande golvspånskivorna.
Golvet är i en smal hall och vad jag kan se, så går skivorna in under en vägg (i andra ändan börjar de vid vägg, så där ser jag kanten på dem). Så om jag då skall öppna upp dem och ev byta dem, hur gör jag?
Jag vill ju ej röra väggen
Jag antar att man då måste skarva på reglarna under så man får fästmaterial för de nya skivorna
Mvh
Per
Golvet är i en smal hall och vad jag kan se, så går skivorna in under en vägg (i andra ändan börjar de vid vägg, så där ser jag kanten på dem). Så om jag då skall öppna upp dem och ev byta dem, hur gör jag?
Jag vill ju ej röra väggen
Jag antar att man då måste skarva på reglarna under så man får fästmaterial för de nya skivorna
Mvh
Per
Räcker det inte att dra skruv genom spånskivorna ned i reglarna för att få bort knarr? En granne gjorde så med gott resultat. Skarvarna mellan spånskivorna kan ju behandlas med trälim, eventuellt lite utrört med lite vatten så att det verkligen tar sig ned i springan.
Jo jag tänkte jag skall testa det först. Men vill ligga några steg före i handlingen utifall det ej räcker så jag kan planera arbetet hur jag skall gå vidareClaes Sörmland skrev:
Klicka här för att svara