Hej!
Skulle behöva göra ett avstick strax efter vattenmätaren för att kunna bygga byta ut vattendragningen i huset lite stegvis, men blir inte klok på vilka delar jag behöver. Tänker att jag ska få dit en T-koppling, kanske som den från vatette i bilden, men vad behöver jag för att kunna koppla på en 25 mm pex-slang? T-koppling för koppar-, rostfria, elförzinkade och PEX-rör, märkt med "VA", modell Dy28, visas med RSK-nr 1942879.

Stödhylsa för pex rör kanske vore bra

Om kopparrören är 28mm kan du köra kopplingen enl din bild samt vattete plast för 25mm rör, observera dock att du måste stämma av rörets väggtjocklek då det finns två varianter av vattete plast 25.

R RiKr skrev:
Om kopparrören är 28mm kan du köra kopplingen enl din bild samt vattete plast för 25mm rör, observera dock att du måste stämma av rörets väggtjocklek då det finns två varianter av vattete plast 25.
Tack, Vatette plast är jag inne på, men jag trodde inte den kopplingen för 25 mm skulle fungera på T-kopplingen för 28 mm? (Hittar ingen för 28 mm med avstick på 25 mm)

Jo men vattete plast för 25mm ansluts mot 28mm koppling.

• Gilla
Långsamtmenrätt
  • Laddar…

Bästa svaret

Krilleman
Kopplingsset-beskrivning med artikelnummer, EAN-nummer och kompatibilitet för rör. Inkluderar alternativ att lägga till i inköpslista.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.