A Anton Arvanitis skrev:
Tack ska du ha för ditt ärligt svar och din tid!
Jag förstår exakt vad du menar och du har absolut rätt!
Tack igen Paul!
Jag skulle inte rekommendera hörnbrunn till en amatör (om du tillåter mig säga så). Inte ens jag som byggt 6-7 badrum genom åren, är bekväm med att sätta dessa.

• Gilla
Paul-Staffanstorp och 1 till
  • Laddar…
A AG A skrev:
Jag skulle inte rekommendera hörnbrunn till en amatör (om du tillåter mig säga så). Inte ens jag som byggt 6-7 badrum genom åren, är bekväm med att sätta dessa.
Du är helt rätt!

L
A AG A skrev:
Fråga, vad är det som är knepigt med dessa? Jag har satt en Unidrain som går längs väggen och tyckte inte det va speciellt komplicerat.

• Gilla
Anton Arvanitis
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Jag gör alltid så och har aldrig haft ett problem med felaktiga fall i badrum.

Har vi lagt elektrisk golvvärme så flyter jag alltid in den i ett första lager för det är enklare att sätta avstängningslisten för duschzonen när där är slät yta och inga kablar. ;)

Börja med fördel det brantare fallet ett par cm utanför dörrarnas placering.
Hejsan Paul,

Kan man Flyta Löst över hela badrumsgolvet för att ha en Slät Yta så det är enklare att sätta Avstängningslisten även om man inte lägger Elektrisk Golvvärme?

Tack på förhand!

Paul-Staffanstorp
A Anton Arvanitis skrev:
Hejsan Paul,

Kan man Flyta Löst över hela badrumsgolvet för att ha en Slät Yta så det är enklare att sätta Avstängningslisten även om man inte lägger Elektrisk Golvvärme?

Tack på förhand!
Visst kan man det men det brukar inte behövas dock.
Att tänka på är däremot att sätta nivåraketerna för det färdiga golvet redan innan första flytet för man kan inte göra de pinnarna hur korta som helst. 😉

Jag gör alltid så och har aldrig haft ett problem med felaktiga fall i badrum.

Har vi lagt elektrisk golvvärme så flyter jag alltid in den i ett första lager för det är enklare att sätta avstängningslisten för duschzonen när där är slät yta och inga kablar. ;)

Börja med fördel det brantare fallet ett par cm utanför dörrarnas placering.
Visst kan man det men det brukar inte behövas dock.
Att tänka på är däremot att sätta nivåraketerna för det färdiga golvet redan innan första flytet för man kan inte göra de pinnarna hur korta som helst. 😉
Är det samma nivåraketer med nivåpinnar?
Tack!

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
A Anton Arvanitis skrev:
Är det samma nivåraketer med nivåpinnar?
Tack!
Ja, olika namn bara 😉

Nivåpinnar
Nivåmarkörer
Nivåraketer
Etc.

• Gilla
Anton Arvanitis
  • Laddar…
Ja, olika namn bara 😉

Nivåpinnar
Nivåmarkörer
Nivåraketer
Etc.
Tack ska du ha Paul!

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.