Hur ska den kopplas in?

• Elektrisk installation pågående, kablar anslutna till rörelsesensor och kopplingsblock; strömsladd och lampa synliga på arbetsbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tja, följde det inte med ett kopplingsschema så blir det svårt att veta. Gissa kan vi göra med goda antaganden, i bästa fall funkar det, i näst bästa fall funkar det inte, i sämsta fall går den sönder.

Så, har du inget schema så kolla först om det finns online för den modellen.

Gisningsvis så kan du:
Koppla ihop dom två jordarna.
Koppla även ihop dom tre nolledarna.
Inkommade fas till brun på rörelsevakten och utgående fas till den orange tråden.

En gissning alltså, brinner den upp så för du förmånen att köpa en ny, som innehåller ett kopplingsschema.

• Gilla
Elmuppo och 1 till
  • Laddar…
Montering

• Instruktionsblad för montering av en PIR-detektor, teknisk data och monteringsanvisningar på svenska.
    Skapa konto
Va bra 👍 då är det ju solklart hur det ska kopplas 👊👊

• Haha
Müssli och 1 till
  • Laddar…
Är det så här om jag fattat rätt?

• Utomhuslampa ligger på ett bord bredvid en kopplingsdosa med synliga kablar och kopplingar.
    Skapa konto
O Olof_H skrev:
Det går inte att svara på. Lappen du visade säger precis ingenting om hur du ska koppla. Fanns det inget kopplingsschema också?

E
O Olof_H skrev:
Ja det ser rätt ut. Precis så skulle jag koppla. Men du provar på egen risk naturligtvis.

Det lyser väldigt svakt konstant

O Olof_H skrev:
Det gör det ofta när det är led lampa.
Har den ett fysiskt relä?
Vänd på fas och nolla så kanske den slocknar.

Müssli Müssli skrev:
Det går inte att svara på. Lappen du visade säger precis ingenting om hur du ska koppla. Fanns det inget kopplingsschema också?

• Plastlåda med el-schema för anslutning av ledare markerade L, N och A samt en lastsymbol, del av en kopplingsdosa eller elektrisk komponent.
    Skapa konto
Den är från Jula tolkar jag det som. Konstigt att inte hela manualen var med i förpackningen men de har den på hemsidan.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
O Olof_H skrev:
Vänd stickproppen 180 grader

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.