591 läst ·
4 svar
591 läst
4 svar
Hur gör jag med tappvarmvattnet i torpet?
Hej
Har ett torp på min tomt som det finns en tanke att hyra ut. Det finns en kulvert indragen från mitt boningshus. Men inte med tappvarmvatten. Det är ett gjutet golv med slingor i torpet. Jag eldar med ved och tycker om det. För att det alltid ska finnas varmvatten så undrar jag vad jag ska använda mig av. Acktank med elpatron, VVb med slinga… Vad blir bästa lösningen? Tack
Har ett torp på min tomt som det finns en tanke att hyra ut. Det finns en kulvert indragen från mitt boningshus. Men inte med tappvarmvatten. Det är ett gjutet golv med slingor i torpet. Jag eldar med ved och tycker om det. För att det alltid ska finnas varmvatten så undrar jag vad jag ska använda mig av. Acktank med elpatron, VVb med slinga… Vad blir bästa lösningen? Tack
Bästa eller mest ekonomiska?
Som skattereglerna nu ser ut skulle jag föreslå att du sätter en elektrisk vvb(hyresgästen betalar väl elen?) Det är bara 40 000kr/är som är skattefritt så det lönar sej knappast att investera mycket tid eller penningar i ett torp man hyr ut.
Som skattereglerna nu ser ut skulle jag föreslå att du sätter en elektrisk vvb(hyresgästen betalar väl elen?) Det är bara 40 000kr/är som är skattefritt så det lönar sej knappast att investera mycket tid eller penningar i ett torp man hyr ut.
Vad skulle alternativet bästa vara? Om detta är det ekonomiska.F fribygg skrev:
Klicka här för att svara