Men främst har den en funktion att förhindra kondensbildning i skorstenen för det är inte bra i längden. Normalt sätt så eldar vi inte som vi gjorde förut då var murstocken i regel varm/torr hela tiden. Troligtvis har man skaffat ett extra/annat värmesystem i samtid med att man isolerade murstocken. Den är bra låt den sitta.
Klicka här för att svara

