Byter jag hela stolpen eller bara tar bort det fuktskadade i nedre delen ? Fuktskadad del av stolpe i glasad altan, omgiven av gröna träd och gräsmatta utanför. Kanske behöver bytas eller repareras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är nog enklast att byta hela stolpen

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Är nog enklast att byta hela stolpen
Tackar , ska höra mig för med någon snickare.

Lite knöligt att byta om man tittar på infästningen upptill. Det går att byta en bit, då jackar man ur övre stolpen och den nya biten, ca 30 centimeter och som ställs på varandra och dras ihop. Dras ihop med skruv och trälim för utebruk. Blir lika starkt som en ny stolpe. Blir en skarv som syns, men finns spackel och färg för att gömma den.

• Gilla
Tommy70
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Lite knöligt att byta om man tittar på infästningen upptill. Det går att byta en bit, då jackar man ur övre stolpen och den nya biten, ca 30 centimeter och som ställs på varandra och dras ihop. Dras ihop med skruv och trälim för utebruk. Blir lika starkt som en ny stolpe. Blir en skarv som syns, men finns spackel och färg för att gömma den.
Tack . .tänker så med, blir mycket med inglasningen annars. .tack för svar. .👍

Tommy70 Tommy70 skrev:
Tack . .tänker så med, blir mycket med inglasningen annars. .tack för svar. .👍
Glöm inte att stötta/sträva upp taket exakt då, med tanke på inglasningen. Är det fast inglasning.Behövs inte mycket diff om det är skjutdörrar. Blir till mäta exakt för utbytesbiten.

• Gilla
Tommy70
  • Laddar…
Jag anlitar någon. .som har verktyg och kunskap. .enklast så .
Tack för svar . .👍

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.