Renoverare
· västra götaland
· 809 inlägg
köp en dammduk, gummi eller pvc, som täcker det området
alt. skifferplattor (oregelbundna former) som du försöker täcka så mkt som möjligt...., sedan får du gå mellan och döda med eld eller medel... eller skrapa bort allt som kommer upp...
alt. skifferplattor (oregelbundna former) som du försöker täcka så mkt som möjligt...., sedan får du gå mellan och döda med eld eller medel... eller skrapa bort allt som kommer upp...
Färgad betong?
Gabioner? Lägg skikt av olikfärgade stenar ytterst.
Jag skulle bygga flera rader med terrasser och blanda flera sorters marktäckare och några högre växter på den översta så altanen döljs. Fast då gillar jag varken stora byggen av tryckt virke eller trädgårdar utan växter.
I vilket fall som helst så måste du hantera vattnet.
Jag skulle bygga flera rader med terrasser och blanda flera sorters marktäckare och några högre växter på den översta så altanen döljs. Fast då gillar jag varken stora byggen av tryckt virke eller trädgårdar utan växter.
Många bra tips!Z z_bumbi skrev:Färgad betong?
Gabioner avskyr jag som pesten
Terasser på slänten tycker jag låter fint, syftar du dock på att använda gabioner till detta?
Ja det låter faktiskt inte helt fel! Jag vill inte ha det helt sterilt och marktäckande växter i combination med perenner, någon större sten, några fina lampor och ev. någon mindre buske skulle nog bli snyggt!D dilemma skrev:
Att ha växten i slänten är inte en dum ide för de skulle dricka upp allt regnvatten som annars skulle rinna ner mot poolens dränering.
Klicka här för att svara