Den här slänten vill jag göra så gott som underhållsfri , några bra tips hur jag kan göra det på snyggast sätt?

• Grundkonstruktionen till en altan med ramverk och stödben framför en befintlig terrass med vit räcke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
köp en dammduk, gummi eller pvc, som täcker det området

alt. skifferplattor (oregelbundna former) som du försöker täcka så mkt som möjligt...., sedan får du gå mellan och döda med eld eller medel... eller skrapa bort allt som kommer upp...

Färgad betong?

Gabioner? Lägg skikt av olikfärgade stenar ytterst.

Jag skulle bygga flera rader med terrasser och blanda flera sorters marktäckare och några högre växter på den översta så altanen döljs. Fast då gillar jag varken stora byggen av tryckt virke eller trädgårdar utan växter.

I vilket fall som helst så måste du hantera vattnet.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Färgad betong?

Gabioner? Lägg skikt av olikfärgade stenar ytterst.

Jag skulle bygga flera rader med terrasser och blanda flera sorters marktäckare och några högre växter på den översta så altanen döljs. Fast då gillar jag varken stora byggen av tryckt virke eller trädgårdar utan växter.

I vilket fall som helst så måste du hantera vattnet.
Många bra tips!
Gabioner avskyr jag som pesten :D tycker de ser så onaturliga ut och hör hemma som stödmurar efter motorvägar, hehe.

Terasser på slänten tycker jag låter fint, syftar du dock på att använda gabioner till detta?

Spontant tänker jag marktäckare (växter alltså) och några lågväxande buskar strategiskt utplacerade o som inte skymmer utsikt eller uppsyn över poolen?

D dilemma skrev:
Spontant tänker jag marktäckare (växter alltså) och några lågväxande buskar strategiskt utplacerade o som inte skymmer utsikt eller uppsyn över poolen?
Ja det låter faktiskt inte helt fel! Jag vill inte ha det helt sterilt och marktäckande växter i combination med perenner, någon större sten, några fina lampor och ev. någon mindre buske skulle nog bli snyggt!
Att ha växten i slänten är inte en dum ide för de skulle dricka upp allt regnvatten som annars skulle rinna ner mot poolens dränering.

Kallmur?

Har du gjort något fint utav slänten ännu? Söker inspiration hos oss också, vi har precis som ni en slänt intill trädäck sedan kommer poolen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.