Hur gammal är du som äger ett småhus?

• under 24

12 Röster 5,4%
  • 25-34

119 Röster 53,8%
  • 35-44

62 Röster 28,1%
  • 45-54

17 Röster 7,7%
  • 55-64

8 Röster 3,6%
  • 65 och äldre

3 Röster 1,4%
  • Antal röster
    221
  • Omröstningen stängd .
Hur gammal är du som äger ett småhus?

Nya åldersintervall nu?
Skönt, jag blev att känna mig lite yngre ;)

FredrikR skrev:
Nya åldersintervall nu? :)
Ja. Blir tydligare att tolka. Jag har klantat till det förra gången :blushing:

Jag har iofs alltid varit ärlig med min ålder här på forumet så det är inte något nytt var min röst hamnade...

Jag är lite förvånad att det finns folk under 24 som äger hus. :O

kamilenski skrev:
Jag är lite förvånad att det finns folk under 24 som äger hus. :O
Inlandsbor är min generella gissning.

C
Jag kryssar i å mina föräldrars vägnar (65+), men till hösten är det tänkt att jag ska ta över det, och att dom ska hyra av mig (under förutsättning att jag har fast jobb och sådär), och jag är under 24.

cheetah1 skrev:
Jag kryssar i å mina föräldrars vägnar (65+), men till hösten är det tänkt att jag ska ta över det, och att dom ska hyra av mig (under förutsättning att jag har fast jobb och sådär), och jag är under 24.
De kan annars ge den till mig :D

Äger eller "lånar" av banken?? äger gör man bra om huset är betalt;)

Precis, räknar vi de som äger sitt hus är man antingen miljonär, över 60 eller så bor man inte i storstadsområden. Sitter man med en hög belåningsgrad blir väl åldern egentligen irrelevant?

jag fyllde 25 ungefär en månad innan jag köpte min villa. Visserligen var mitt köp lite annorlunda mot de flesta andra husköp, då det är mitt familjehem som jag alltid bott i. När jag och farsan var överens så gick vi ner till banken och sa att så här vill vi göra, skriver ni under på det? Allt klart på ca 45 min. =)
Däremot är det givetvis rejäla skillnader i priser i olika delar av landet. Jag vet flera i min ålder som skaffat hus här i värmland och har råd med det då priserna är såpass förmånliga. Ex.vis fick jag min villa (bostadsyta 165 m2 och garage samt gäststuga på 80+24 m2) och stor tomt med pool osv. för under 1,5 MSEK. Visst kan jag få ut lite mer än så om jag säljer det idag, men det går att hitta bra priser om man skiter i fjollträsk.

Ec1 skrev:
Äger eller "lånar" av banken?? äger gör man bra om huset är betalt;)
Faktiskt inte sant alls.

Vad är det som TS undrar egentligen? Som frågan är ställd får man antagligen svar på hur åldersfördelningen är bland forumets medlemmar.

Om jag är X år gammal nu och köpte hus för Y år sedan, vad säger då denna undersökning? Ingenting.

Enligt demografiundersökningen som gjordes i februari i år är den typiska besökaren mellan 31 och 35 år.

• hur-gammal.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
...ja då stämmer min tes ganska bra då....:)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.