10 928 läst ·
25 svar
11k läst
25 svar
Hur fynda begagnad byggnadsställning?
Vi övervägde att hyra men insåg att väder och oförutsedda saker antagligen kommer krascha de planer vi utgår ifrån, så det skulle snabbt ticka upp i kostnad. Skall måla vindskivor och byta undersidan av gavelsprången. Men sen även använda för tusen andra saker.
Köpte en begagnad Facas aka Jula för halva nypriset. Den är, som många skriver i recensionerna, vinglig på höjd men jag använde mängder av spännband för att så gott det går fixera den i alla riktningar. Då kändes det faktiskt ok!
Köpte en begagnad Facas aka Jula för halva nypriset. Den är, som många skriver i recensionerna, vinglig på höjd men jag använde mängder av spännband för att så gott det går fixera den i alla riktningar. Då kändes det faktiskt ok!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Håller med flera andra om att bygga ställning i träreglar är det vettigaste för hemmapularen rent ekonomiskt. Brukar lära mina kunder detta efter att de fått chocken av inköpspriset på den ställning vi har med och lånar ut. När de ska göra något själv fortsättningsvis
Kort och gott bygger man flera stora stolar med rygg och är noga med kryss emellan dessa. Sedan plank från en stol till nästa. Skruva så kan du återanvända lätt. Som lärling fick man stå och knacka ur spik ....rensa
Kort och gott bygger man flera stora stolar med rygg och är noga med kryss emellan dessa. Sedan plank från en stol till nästa. Skruva så kan du återanvända lätt. Som lärling fick man stå och knacka ur spik ....rensa
Köpte själv Layher modulställning på Blocket. Kan sälja den när som helst utan ekonomisk förlust. Står sig sjukt bra i pris. Kompletterat med nya delar från Monzon också. Tycker inte det blev så dyrt faktiskt, med tanke på att den är lättsåld. Kommer nog dock aldrig sälja den. Den är förbannat bra.
Ja precis så tänker jag med. Blir dyrt att hyra iaf minst en gång om året - då kan jag lika gärna köpa en. Men får svårt att motivera en byggställning för 3 när vi har så mycket annat tidiga skedet i vår renovering. Tack då vet jag att det ändå går att lösa med lite spännband och liknandeslothy skrev:
Vi övervägde att hyra men insåg att väder och oförutsedda saker antagligen kommer krascha de planer vi utgår ifrån, så det skulle snabbt ticka upp i kostnad. Skall måla vindskivor och byta undersidan av gavelsprången. Men sen även använda för tusen andra saker.
Vad fick du ge för en sådan begagnad ungefär?F Fluxor skrev:
Borde jag ställa den mot fasaden menar du? Då når jag ju inte rännorna? :xG Greger_08 skrev:
25000:- för...ummm, tja, hur räknar man? Kanske 12 meter brett, fyra meter högt. Alltså två stegplan högt. Hade tur att få aluminiumplank, men det spelar ingen större roll för hemmafixaren.Discoman skrev:
Ja precis så tänker jag med. Blir dyrt att hyra iaf minst en gång om året - då kan jag lika gärna köpa en. Men får svårt att motivera en byggställning för 3 när vi har så mycket annat tidiga skedet i vår renovering. Tack då vet jag att det ändå går att lösa med lite spännband och liknande
Vad fick du ge för en sådan begagnad ungefär?
Borde jag ställa den mot fasaden menar du? Då når jag ju inte rännorna? :x
Sen fick jag tag i 18st stålplank på jobbet gratis, men de var en annan längd, så jag är tvungen att köpa längre bommar för att kunna använda dem.
Sök efter "avståndshållare till stege" finns bl.a. på Bauhaus.Discoman skrev:
Ja precis så tänker jag med. Blir dyrt att hyra iaf minst en gång om året - då kan jag lika gärna köpa en. Men får svårt att motivera en byggställning för 3 när vi har så mycket annat tidiga skedet i vår renovering. Tack då vet jag att det ändå går att lösa med lite spännband och liknande
Vad fick du ge för en sådan begagnad ungefär?
Borde jag ställa den mot fasaden menar du? Då når jag ju inte rännorna? :x
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden