Lägenhetsfixare
· Ludvika
· 4 inlägg
Ventilation i yttervägg till högskåp med skafferi som nu rivits ut. Nytt kök ska in med endast bänkskåp och överskåp. Där ventilationen nu sitter ska väggen tapetseras med renoveringsduk och målas och sedan täckas med en väggplatta. Enligt sotaren är det ok att täppa igen denna ventilation, men frågan är hur jag gör det på bästa sätt?
Jag har gypsum naturgips hemma jag tänkte blanda till och skicka i, men hålet är cirka 30cm djupt ut till "gallret". Har funderat på att såga till en bit OSB och skjuta in mot gallret och sen fylla på med frigolit eller isolering eller något sådant och sen avsluta med gypsum.
Hålet är ca 120mm i diameter.
Hur tänker ni?
Jag har gypsum naturgips hemma jag tänkte blanda till och skicka i, men hålet är cirka 30cm djupt ut till "gallret". Har funderat på att såga till en bit OSB och skjuta in mot gallret och sen fylla på med frigolit eller isolering eller något sådant och sen avsluta med gypsum.
Hålet är ca 120mm i diameter.
Hur tänker ni?
Lägenhetsfixare
· Ludvika
· 4 inlägg
Lägenhetsfixare
· Ludvika
· 4 inlägg
Lägenhetsfixare
· Ludvika
· 4 inlägg
Sedan hade jag övervägt om det inte gick att göra om planlösningen så att du sätter tex ett sånt här
där. Övervägde starkt om jag skulle borra och sätta ett ventilationsrör in i vårt nya skafferi bara för att kunna ha ett kallställt utrymme för saker som bäst förvaras svalt men inte kallt. Jag fegade ur tillslut då det kändes för läskigt men nu är det istället varmt i vårt skafferi då det är bredvid kyl/frys så det hade verkligen varit bra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
där. Övervägde starkt om jag skulle borra och sätta ett ventilationsrör in i vårt nya skafferi bara för att kunna ha ett kallställt utrymme för saker som bäst förvaras svalt men inte kallt. Jag fegade ur tillslut då det kändes för läskigt men nu är det istället varmt i vårt skafferi då det är bredvid kyl/frys så det hade verkligen varit bra.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Fjärrvärmecentralens filter sätter fort igen och gör radiatorer kalla
Fjärrvärme & Gas -
Hur fyller man bäst igen denna rabatt invid husgrunden?
Grund & Markarbeten -
Hur fyller jag igen vattenfylld smörjgrop
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hur sätter jag bäst igen ett hål i gipsvägg?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur fyller jag igen detta hål i dörren?
Fönster & Dörrar