1 266 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Hur fylla hål i väggen alternativt ta bort gammal elinstallation.
Hej,
Jag håller på att renovera källaren. Har slipat bort all färg från väggarna och ska snart putsa dem.
Det sitter ett par gamla ej använda elinstallationer i gjutna i väggarna som jag måsta hantera på något vis. Antingen fyller jag igen dem med något, i så fall vad? Husfix?
De är helt i metall så det är inte så mycket som fäster i det.
Alternativt försöker jag plocka bort installationerna innan jag fyller igen med något lämpligt. Är det någon som vet hur jag lättast får bort dem? De sitter fast väldigt ordentligt så jag antar att de har utskjutande delar som gjutits fast i betongen.
Tack!
Jag håller på att renovera källaren. Har slipat bort all färg från väggarna och ska snart putsa dem.
Det sitter ett par gamla ej använda elinstallationer i gjutna i väggarna som jag måsta hantera på något vis. Antingen fyller jag igen dem med något, i så fall vad? Husfix?
Alternativt försöker jag plocka bort installationerna innan jag fyller igen med något lämpligt. Är det någon som vet hur jag lättast får bort dem? De sitter fast väldigt ordentligt så jag antar att de har utskjutande delar som gjutits fast i betongen.
Tack!
Ryck ur spikarna och sen pilla ur dosan. Är där inga spik så börja vålda lite. Den sitter inte med några utskjutande delar. Brukar funka med tång och typ skruvmejsel att bända med och få lite grepp. Den sitter endast i röret som här ser ut att komma nedifrån, men den skarven är bara pressad och lossar enkelt.laserorm skrev:
Hej,
Tack!
Tack!G Gunnar Gran skrev:Ryck ur spikarna och sen pilla ur dosan. Är där inga spik så börja vålda lite. Den sitter inte med några utskjutande delar. Brukar funka med tång och typ skruvmejsel att bända med och få lite grepp. Den sitter endast i röret som här ser ut att komma nedifrån, men den skarven är bara pressad och lossar enkelt.
Använde multiverktyget och gjorde små snitt i dosan, sen va det enkelt att bända ut med skruvmejsel.
Klicka här för att svara