Försökt läsa mig till hur en Grohe vattenfelsbrytare fungerar man blir inte riktigt klok..

Hur känner den av läckage och liknande när vi är hemma och använder vatten som vanligt? Eller är såna bara till för att aktivera när man åker hemifrån? Tänker att jag gärna skulle vilja att den kliver in och stoppar vattnet om något rör brister medans vi ligger och sover tillexempel eller man är ute i trädgården eller vad det nu kan vara.

Har förstått att dom kan lära sig förbrukningsmönster på något vis, men hur bra fungerar det?

Någon här som har en Grohe eller liknande modell som kan dela med sig av era erfarenheter? Jag kanske har missuppfattat helt hur dom fungerar :thinking::crysmile:

Lyfter den här lite. Ingen som har en digital vattenrbrytare och kan dela med sig av lite erfarenheter? :)

Lite olika beroende på fabrikat men t.ex. kan den gå på att om ingen 30min-period helt utan förbrukning inträffar på 24h betraktas det som smygläckage och den stänger av.

• Gilla
berisen och 1 till
  • Laddar…
Z zwanzig skrev:
Lite olika beroende på fabrikat men t.ex. kan den gå på att om ingen 30min-period helt utan förbrukning inträffar på 24h betraktas det som smygläckage och den stänger av.
Det lät ganska bra, är det en standardfunktion på många av de olika modellerna eller behöver man leta specifikt för detta?
Antar att det finns något slags "bortaläge" också så att man kan få den att stänga av så fort det sker någon förbrukning när man inte är hemma?

Vilka är förresten smarta och går att styra via app? =)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.