Det var visst ett tag sedan jag började denna tråd, ville bara nu visa att jag faktiskt blev klar oxå!
Senast igår målade jag handledaren, i förrgår limmades stegen fast!
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/82309-hur-fungerar-en-trappa.html
Senast igår målade jag handledaren, i förrgår limmades stegen fast!
http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/82309-hur-fungerar-en-trappa.html
Och här kommer slutresultatet!
Listen var ju där från början, mattan ligger alltså mellan listerna, klämmer inte dit på ngt sätt. I mitt fall så var det ju matta från början, och att måla hela trappen var inte aktuellt då träet under mattan var för dåligt, hade kräfts en massa spackel och arbete, dessutom hade jag ju fått slipa ner de där listerna. Det blev dock en snygg effekt nu med mörk matta och vit list, se mycket bra ut.
Hawkai har rätt, upptill så är där ingenstans man kan komma igernom, men i själva trappen följs nog inte alla regler som finns, men det är det ju sällan trappor gör, se bara alla trappor med rostfria vajrar. Det fanns dock i mina tankar, men jag struntade i det.
Hawkai har rätt, upptill så är där ingenstans man kan komma igernom, men i själva trappen följs nog inte alla regler som finns, men det är det ju sällan trappor gör, se bara alla trappor med rostfria vajrar. Det fanns dock i mina tankar, men jag struntade i det.
Klicka här för att svara



