Hej
Jag skulle nog placera laddstationen vid dagvattenbrunnen sen dra guiden runt hela huset ner till rabatten vid vänster sida på "ritningen".
Då kan du få maskinen att släppa perfekt vid två ställen så hela tomten blir klippt.
(Vet inte hur det är med 308 men min 305 har två ställen som man kan få den och gå till på guiden.)
PS. vet inte om det finns någon begränsning dock på guiden hur lång den kan vara.
Jag skulle nog placera laddstationen vid dagvattenbrunnen sen dra guiden runt hela huset ner till rabatten vid vänster sida på "ritningen".
Då kan du få maskinen att släppa perfekt vid två ställen så hela tomten blir klippt.
(Vet inte hur det är med 308 men min 305 har två ställen som man kan få den och gå till på guiden.)
PS. vet inte om det finns någon begränsning dock på guiden hur lång den kan vara.
Tänkt den tanken också men det är bara ca 2m mellan husväggen och staketet på framsidan.OpiMaza skrev:Hej
Jag skulle nog placera laddstationen vid dagvattenbrunnen sen dra guiden runt hela huset ner till rabatten vid vänster sida på "ritningen".
Då kan du få maskinen att släppa perfekt vid två ställen så hela tomten blir klippt.
(Vet inte hur det är med 308 men min 305 har två ställen som man kan få den och gå till på guiden.)
PS. vet inte om det finns någon begränsning dock på guiden hur lång den kan vara.
Sen är det 8st buskar som är inritade på framsidan också (de röda cirklarna)
Någon har föreslagit husväggen mittemeot krusbärsbuskarna, men då får man dra guidekabeln som en ögla på framsidan kring dagvattenbrunnen och sedan runt hela till andra sidan vid rabatten. Skulle bli en guidekabel på ca 80m
Nu är jag absolut ingen expert på husqvarnamaskinerna men har gått deras utbildning tidigare. Vill minnas att guidekabel + slingan från laddningsstation till själva guideslingan (eller hur jag ska förklara det, det blir ju en "ring") har en önskad maxlängd på totalt 300m. Någon sakkunnig får gärna rätta mig om jag har fel..
Tror inte det förslaget är så bra då maskinen måste gå onödigt långt för att komma tillbaka till laddstationen för att ladda.mortimer skrev:Tänkt den tanken också men det är bara ca 2m mellan husväggen och staketet på framsidan.
Sen är det 8st buskar som är inritade på framsidan också (de röda cirklarna)
Någon har föreslagit husväggen mittemeot krusbärsbuskarna, men då får man dra guidekabeln som en ögla på framsidan kring dagvattenbrunnen och sedan runt hela till andra sidan vid rabatten. Skulle bli en guidekabel på ca 80m
Lite det jag kände också. Tittar man på de exempel som finns i instruktionsboken så liknar min tomt ganska mycket det sista exemplet på sidan 54. Hur noga/viktigt är avståndet på 1.5m på vardera sida om basstationen ? Vill minnas någon hade tryckt in sin basstation i någon rabatt/buskage...OpiMaza skrev:
Klicka här för att svara
