Du det fanns mycket annat roligt på den där sidan med :) Synd att det e lite dyrt. Dom där magnetknopparna var rätt så läckra faktiskt, och helt klart plånboksvänlig. ;)

Ja, de är mycket snygga! Jag har sett dem i verkligheten (faktiskt på Cervera och priset var nog detsamma), de är tunga och gedigna pjäser, väldigt läckra.

Ja, visst finns det annat smått och gott på denna sida... ;)

Tack för alla fina tips. :) Nu e det bara att komma fram till vad man ska välja :-/ Om man vill ha synligt knivställ eller döljt i nån låda. ;)

Funderar oxå på detta. Har just nu bara Globalknivar i ett sån där Global knivväska i en låda... Funderar dock på en knivlist...

Som Feng Shui-junkie svalde jag direkt idén om att synliga vassa knivar ser obehagligt ut. Så de har hela tiden fått ligga i lådan, i ett knivfack. Fast jag vet inte, samtidigt tycker jag att man verkligen kan bli matlagningssugen när man ser fina vassa knivar.

Som feng-shui-wannabe väljer jag att ha dem i en kökslåda. Det är dock bra att förvara dem på ett sätt så att eggen inte slår i massa andra metallföremål.

dovienya skrev:
matlagare som man är fastnade jag snarare för att köpa de dyraste knivarna än knivblocken ^^

tänk en välbalanserad rakbladsvass lagom lång kniv med precis rätt vinkel på bladet gentemot skaftet, i ett helt nytt frascht kök gjort precis som man vill ha det .. orgasmen är nära =D

knivförvaring är annars ett gissel :|
Är du matlagare och har satsat på de dyraste knivarna hoppas jag att du köpt dig ett dyrt och väldigt bra bryne. Oavsett hur knivar förvaras ska man ju bryna upp dem precis innan användning för att vara garanterad den intensivaste orgasmen! ;)

Magnetlist i ek kanske?

• list.jpg
Den var annorlunda :) Vart hittade du den? ::)

ooooooooooh den var fiiiiiiiiiiiin :o

Magnetlisten finns bl.a. på Electrolux Home butikerna men jag fann inga bilder så bilden är från en Porsche-kniv sida.

nygatan skrev:
Magnetlist i ek kanske?

För er som bor i Umeå så finns den på Cervera på Strömpilen, vi har en själva! :)

Härligt!! Nån fördel att bo nära den hålan ;D

å inte har ni visat den :D

Är det någon som vet vart man kan få tag på en magnetlist i ek på nätet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.