521 läst ·
3 svar
521 läst
3 svar
Hur förankra nät för löv på garageuppfarten
Jag har en granne som har två stora buskar, en magnolia och nån Annan större variant. Det är bara en liten mur typ 40cm hög mellan hans tomt och vår uppfart. Jag har tänkt länge på hur jag ska göra för att förhindra att alla löv faller på min uppfart och blåser in i mitt garage varje år. Funderar på ett nät. Frågan är om det räcker med att förankra det i garaget och sen typ gjuta betonghållare med nån typ av pinne i. Mest rädd att de ska välta på bilarna. Jag har en asfalterad uppfart och kan därför inte sätta fast något där. Har pratat med kommunen och det är okej att göra en sådan åtgärd. Vi snackar drivor av löv! Nån som har en idé??
Jag antar att löven bara skapar problem för dig under några veckor på hösten?
Kan det fungera att då spänna ett nät mellan garaget och en stolpe med en tyngd i botten i andra änden? Finns ju flyttbara basketkorgar som står stadigt, eller en rejäl parasollfot.
Annars så kapar du upp ett hål i asfalten vid din infart intill muren och gjuter fast en plint med en 2 meter hög stolpe. Då kan du spänna fast nätet innan lövfällningen börjar och ta bort det när alla löv är av.
Kan det fungera att då spänna ett nät mellan garaget och en stolpe med en tyngd i botten i andra änden? Finns ju flyttbara basketkorgar som står stadigt, eller en rejäl parasollfot.
Annars så kapar du upp ett hål i asfalten vid din infart intill muren och gjuter fast en plint med en 2 meter hög stolpe. Då kan du spänna fast nätet innan lövfällningen börjar och ta bort det när alla löv är av.
Smart! Inte tänkt på parasollfot!!! Men tror du det räcker med typ ett plaströr på ett par meter? Skadar ju bilen minimalt om det skulle trilla?Pjosk75 skrev:
Jag antar att löven bara skapar problem för dig under några veckor på hösten?
Klicka här för att svara