Hej,
Jag skulle behöva flytta ut markerade stödben på min övervåning. Minst 20cm på varje sida men gärna typ 40cm.
Hur skulle jag kunna göra för att förstärka konstruktionen?
1. Sätta en extra överram (den diagonala som taket ligger på) på varje stol eller hur skulle jag göra?
2. Sätta tjockare stödben? (dom rödmarkerade)
Sista alternativet är att klä in dom men det är inte så lockande då utrymmet blir svåranvänt.
Mvh,
Tobias
Jag skulle behöva flytta ut markerade stödben på min övervåning. Minst 20cm på varje sida men gärna typ 40cm.
Hur skulle jag kunna göra för att förstärka konstruktionen?
1. Sätta en extra överram (den diagonala som taket ligger på) på varje stol eller hur skulle jag göra?
2. Sätta tjockare stödben? (dom rödmarkerade)
Sista alternativet är att klä in dom men det är inte så lockande då utrymmet blir svåranvänt.
Mvh,
Tobias
Hej på vilket sett du har gjort det ... snälla förklara exaktT Toobster skrev:Hej,
Jag skulle behöva flytta ut markerade stödben på min övervåning. Minst 20cm på varje sida men gärna typ 40cm.
Hur skulle jag kunna göra för att förstärka konstruktionen?
1. Sätta en extra överram (den diagonala som taket ligger på) på varje stol eller hur skulle jag göra?
2. Sätta tjockare stödben? (dom rödmarkerade)
Sista alternativet är att klä in dom men det är inte så lockande då utrymmet blir svåranvänt.
Mvh,
Tobias
Före och efter för stödbenen. På själva överarmen lades en ny för att öka tjockleken på taket enligt bild här också..
Klicka här för att svara




