Ytan på draget under tvättstället ser ut som den skada du ser på bilden. Vet inte vilket märke det är och jag förstår inte heller vilket material det är? Det ser inte ut som melamin (eller kanske jag har fel.) Letar efter en snabb, billig snabb fix.
Billigast möjliga fix blir väl lite plastfilm. https://www.k-rauta.se/produkt/kont...MImuTUvYf88wIVCCIYCh2W4QCgEAQYAyABEgLP-PD_BwE
Tänkte ungefär likadant också. Måste bara hitta rätt finish som en sidenmatt finish för vit antar jag. Jag skulle behöva se till att jag tar bort de återstående delarna av ytan också för att få kontaktplasten att se komplett ut på den. Jag antar att jag behöver en värmepistol för att ta bort hela ytan eller finns det ett annat sätt att ta bort den helt om jag börjar skala den?Stefan N skrev:
Borde ju funka med sådana kantband man använder när man kapar laminerade bänkskivor och sånt och som värms på. Finns i alla möjliga varianter så det borde gå att hitta något som matchar i material och finish.M Naveen Menon skrev:
Sen måste du väl nästa göra något åt att materialet har svällt, så att du får en slät yta att jobba med.
En jätte bra ide. Kanske som står nu på lådfront ser som en kantband(men det kanske är inte). Det borde funka om jag kan hitta matchande material och finish.C cpalm skrev:Borde ju funka med sådana kantband man använder när man kapar laminerade bänkskivor och sånt och som värms på. Finns i alla möjliga varianter så det borde gå att hitta något som matchar i material och finish.
Sen måste du väl nästa göra något åt att materialet har svällt, så att du får en slät yta att jobba med.
Hur ska man ta bort ytan som ser ut så?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Klåpare - går detta fixa?
Byggmaterial & Byggteknik -
Urgammal tvättmaskin läcker vatten - går det att fixa?
Tvättstuga -
Partier av hylla är solblekt - går det att fixa?
Möbelsnickeri -
Mögel i förrådet - hur fixa luftfuktigheten?
Värme allmänt -
Fixa framsida - Många frågor, går det göra själv?
Grund & Markarbeten