5 280 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Hur fäster man tillbaks ugnsluckan på en sådan metall? Den lossnade när jag skulle rengöra och jag har försökt att använda silikonlimmet från Casco.
Det är ”fästen” som sitter på ugnsluckan som har lossnat. Och det var silikon liknande lim på glaset och metallfästet (se bild på ugnsluckan). Snälla hjälp 😓
du får byta luckaEmy189 skrev:
eller ta bort luckan och rengöra noggrant och limma med värmebeständigt silikon samt sätta det under press torktiden
Jag läste precis en artikel om att Cylinda åtgärdar spisar med felaktig monterad ugnslucka. Den har alltså produktionsfel, för att den lossnade så enkelt och har alltid stått sne. Jag ska ringa in och kolla med dem. Annars får jag lösa det på egen hand. Har du någon idé om vilka lim jag kan använda förutom casco?electroluxaren skrev:
vad som hellst som är värmebeständigtEmy189 skrev:
Jag läste precis en artikel om att Cylinda åtgärdar spisar med felaktig monterad ugnslucka. Den har alltså produktionsfel, för att den lossnade så enkelt och har alltid stått sne. Jag ska ringa in och kolla med dem. Annars får jag lösa det på egen hand. Har du någon idé om vilka lim jag kan använda förutom casco?
Klicka här för att svara