Har läst en hel del trådar om hur man fäster pärlspånt i taket. En del rekommenderar att spika rakt på plankan så att man måste spackla efteråt för att slippa se spiken. En del föredrar att använda panelclips, men då har en del råkat utför att taket ramlar ner med tiden pga dåliga clips.
Ett tredje sätt är att skruva igenom panelens fjäder se bild.
Tycker själv att spika å spackla efter åt inte känns så lockande att göra. Jag vill helst måla klart allt innan jag monterar upp taket.
Ni som har köpt panelclips vart har ni köpt dom? Samt hur var kvalitén på dom efter något år sitter taket fast fortfarande som det ska?
Ni som har skruvat fast taket hur var det, skulle ni göra det igen?
/Henrik
Ett tredje sätt är att skruva igenom panelens fjäder se bild.
Tycker själv att spika å spackla efter åt inte känns så lockande att göra. Jag vill helst måla klart allt innan jag monterar upp taket.
Ni som har köpt panelclips vart har ni köpt dom? Samt hur var kvalitén på dom efter något år sitter taket fast fortfarande som det ska?
Ni som har skruvat fast taket hur var det, skulle ni göra det igen?
/Henrik
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden