Vi behöver fästa 4st vagnstycken på bärlinan men jag är lite osäker på hur man gör det bäst.
Jag vill helst inte göra som jag visar på vänster sida av bilden (temporärt uppsatt så vi kan se höjden på den nya altanen nedanför) eftersom jag ”förlorar” ett steg plus att platån ovanför blir lite djupare än planerat.
Jag skulle vilja ”hänga” dom under bärlinan helst 3cm ner så steghöjden blir 17cm. Kan jag göra som jag har försökt visa på högersida i bilden dvs. jag fäster en 45x145 bakom bärlinan och en under bärlinan ner till berget; sen kan jag fästa vagnstycket i den längre biten.
Eller finns det något smartare sätt?
Jag vill helst inte göra som jag visar på vänster sida av bilden (temporärt uppsatt så vi kan se höjden på den nya altanen nedanför) eftersom jag ”förlorar” ett steg plus att platån ovanför blir lite djupare än planerat.
Jag skulle vilja ”hänga” dom under bärlinan helst 3cm ner så steghöjden blir 17cm. Kan jag göra som jag har försökt visa på högersida i bilden dvs. jag fäster en 45x145 bakom bärlinan och en under bärlinan ner till berget; sen kan jag fästa vagnstycket i den längre biten.
Eller finns det något smartare sätt?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Egentligen är det nog inget jätteproblem. Det ser inte så svårt och dyrt om den valda metoden senare visar sig som mindre bra.
Men spontant hade jag tittat på balkskor och funderat på alternativa monteringsmetoder som upp-och-ner etc.
Men spontant hade jag tittat på balkskor och funderat på alternativa monteringsmetoder som upp-och-ner etc.
Om man hänger den nedanför och drar ihop den till en enhet med bärlinan ovan från baksidan med plattjärn eller spillbitar så kanske det med trappans konstruktion gör det stabilt.F Erica Wyse skrev:
Annars kanske man kan dra fast diagonaler från den nedre bärlinan och bakåt upp till till bef konstruktion ovan för att motverka krafter som går mot och från bärlinan dvs inte rakt upp och ner.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur fäster man 150x150 stolpar i marken till en hög (2,5m) altan?
Grund & Markarbeten -
Hur fäster jag stegen på taket? Och glidskyddet till stegen på marken?
Tak & Vind -
Hur fäster ni dropplister nertill på glasdörr i dusch ?
Badrum -
Hur fäster man underbleck till senaste erafönster alu modellen?
Fönster & Dörrar -
Hur fäster jag fast toalocket till en Duravit Starck 3?
Badrum