Unikt namn
Dämparen håller med ca 335NM, så det blir ju någonstans kring 35kg belastning på infästningen vid öppning/stängning av locket.

Islagsmutter håller säkert generellt lite bättre än rampamuffen som jag provade, eftersom den har en liten krans och får ett större yta som sprider ut lasten.

Om detta skulle vara tillräckligt i mitt fall är oklart. Lösningen med vinkeljärn funkar fortfarande bra. :)

• Gilla
SaabNiklas
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Dämparen håller med ca 335NM, så det blir ju någonstans kring 35kg belastning på infästningen vid öppning/stängning av locket.

Islagsmutter håller säkert generellt lite bättre än rampamuffen som jag provade, eftersom den har en liten krans och får ett större yta som sprider ut lasten.

Om detta skulle vara tillräckligt i mitt fall är oklart. Lösningen med vinkeljärn funkar fortfarande bra. :)
ok... jag står nämligen inför samma dilemma med en tung lucka till en dynbox. Men hittar inga andra infästningar än inslagsmutter för M8 skruvar. Hur gjorde du med vinkeljärnet?

Unikt namn
S Svempa_88 skrev:
ok... jag står nämligen inför samma dilemma med en tung lucka till en dynbox. Men hittar inga andra infästningar än inslagsmutter för M8 skruvar. Hur gjorde du med vinkeljärnet?
Borrade upp ett av hålen i vinkeljärnet för att få plats med gasdämparns gängade del. Sen mutter+loctite på andra sidan.
Fick borra upp lite i trät så att muttern skulle få plats på andra sidan vinkeljärnet.

Vinkeljärnet sitter väl med en 3-4 träskruv.

FInns det ingen bra bild på det i tråden kan jag ta några nya närbilder ikväll på själva infästningen.

Unikt namn
Metallgångjärn monterat på träyta med skruvar, synlig mutter bakom ståldelar, bricka som distans på nedre delen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallfäste med skruvar och ett gångjärn på en vitmålad trävägg, mutter och distansbricka synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vet inte om det syns bättre på dessa. Men det sitter som sagt en mutter är bakom järnbitarna. Funkat väkdigt bra och känns fortfarande stabilt.
Verkar blivit en bricka som distans på den nedre.

• Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Smart... Tack för det.

Spikplatta/hålplatta modell tjockare och så kan man ju alltid börja med att gänga hålet i plåten (om man har gängtappar, annars är det dags att skaffa). Sen på med en nylonlåsmutter.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.