11 898 läst ·
21 svar
12k läst
21 svar
Hur fäster jag biltema-gasdämpare på dynlåda?
Dämparen håller med ca 335NM, så det blir ju någonstans kring 35kg belastning på infästningen vid öppning/stängning av locket.
Islagsmutter håller säkert generellt lite bättre än rampamuffen som jag provade, eftersom den har en liten krans och får ett större yta som sprider ut lasten.
Om detta skulle vara tillräckligt i mitt fall är oklart. Lösningen med vinkeljärn funkar fortfarande bra.
Islagsmutter håller säkert generellt lite bättre än rampamuffen som jag provade, eftersom den har en liten krans och får ett större yta som sprider ut lasten.
Om detta skulle vara tillräckligt i mitt fall är oklart. Lösningen med vinkeljärn funkar fortfarande bra.
ok... jag står nämligen inför samma dilemma med en tung lucka till en dynbox. Men hittar inga andra infästningar än inslagsmutter för M8 skruvar. Hur gjorde du med vinkeljärnet?Unikt namn skrev:
Dämparen håller med ca 335NM, så det blir ju någonstans kring 35kg belastning på infästningen vid öppning/stängning av locket.
Om detta skulle vara tillräckligt i mitt fall är oklart. Lösningen med vinkeljärn funkar fortfarande bra.![]()
Borrade upp ett av hålen i vinkeljärnet för att få plats med gasdämparns gängade del. Sen mutter+loctite på andra sidan.S Svempa_88 skrev:
Fick borra upp lite i trät så att muttern skulle få plats på andra sidan vinkeljärnet.
Vinkeljärnet sitter väl med en 3-4 träskruv.
FInns det ingen bra bild på det i tråden kan jag ta några nya närbilder ikväll på själva infästningen.
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet inte om det syns bättre på dessa. Men det sitter som sagt en mutter är bakom järnbitarna. Funkat väkdigt bra och känns fortfarande stabilt.
Verkar blivit en bricka som distans på den nedre.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur fäster jag ugnsluckan på en Cylinda
Vitvaror -
Hur fäster man trallplankor som trappor i ett vangstycke i metall?
Altan & Uteplats -
sladdarna fäster inte i min Schneider renova-strömbrytare
El -
Bastulist, hur fäster man denna
Bastu -
Hur fäster man säkerhetsvajern på ett släp av märket ÅTM 13025?
Bilar & andra fordon